mpc live 3 sequencer workflow vs 1010music blackbox

lloydwebster

hans werrekmeester
howdy,

ik doe nu een liveset met 2 nanobox tangerines, waaarbij ik n btje de pads mute en unmute en door de seq scroll.
hoe is dat livesets gewijs bij de mpc live 3?

ik zag wel iets met clips, en die je kan klikken op t scherm, maar ozu je ook clips kunnen muten en unmuten (niet in een grid) maar gewoon wanneer je wilt?

Mpc live 3 kan zowel met clips werken als met sequences in song mode. Je kunt kunt dan tracks (instrumenten/samples) muten om variatie aan te brengen. In principe lopen de sequences en clips via een grid maar muten kan onafhankelijk hiervan.

Hij dwingt je door geen beperking niet tot één workflow. De steptoetsen kunnen tijdelijk via een shift menu van alles aan functies toegewezen worden. Zeer flexibel.

Ik vind het een top ding. Mijn eerste MPC was de ONE en als ik de tijd had zou ik me zeker vermaken met de MPC 3, de workflow van de ONE (gewoon als sequencer en soortvan hardware DAW) had ik redelijk snel onder de knie. Het is ook hoe ver wil je gaan. Ik ben na de ONE weer van alles gaan uitproberen om te ontdekken wat nu beter is. 10 groove- drum- sequence boxes verder, het is allemaal leuk speelgoed maar je moet. Alles is gewoon goed. En alles heeft wel weer iets wat minder is. Als je gewoon de focus hoog houdt kun je er onwijs toffe dingen mee doen.

Back