Gratis plugin voor risers (tip)

bombario

Gepokt en gemazeld
Ik stuitte online op de nieuwe gratis plugin RVRSE. Hiermee maak je supersnel risers van one shot samples:

1776155367967.png

Je laadt een sample, stelt de lengte in en de plugin doet de rest. De HIT kun je uitzetten en met RATE en DEPTH maak je snel een wobble effect.

Transpose en effecten zitten er nog niet op. En drag en drop van samples werkt ook nog niet. Maar die opties komen vast bij toekomstige updates.

De plugin download je hier gratis:

Nog even een aanvulling, op basis van een stuk dat ik net las bij Bedroom Producers Blog. Dit is de eerste plugin van iemand met 20 jaar IT-ervaring. Hij heeft hem gemaakt met iPlug2 (een audio plugin framework) en wat hulp van AI.

Of je dit nu wel of niet een handige plugin vindt, met een goed idee en wat programmeerhulp kun je nu best leuke dingen maken.

Wel jammer dat het iPlug2 gebruikt. Kan het dus niet onder Linux draaien zonder Wine.

Ik gebruik THE RISER
Wel betalend maar momenteel aan 50%
Maar ik ga die van jou ook eens proberen want ben wel benieuwd hoe het klinkt met one shots.

Is het niet makkelijker om je one shot sample te reverse in plaats van een aparte plug-in, of zie ik iets over het hoofd…?
Je moet hem dan wel nog vertragen of versnellen toch? Als je er een riser van wil maken :) Maar dat kan je met transpose en een filter ook bereiken denk ik.

Laatst gewijzigd:
Is het niet makkelijker om je one shot sample te reverse in plaats van een aparte plug-in, of zie ik iets over het hoofd…?

Klopt, maar dan moet je de sample in je DAW slepen, reverb erop zitten, reversen en verlengen naar 4 of 8 maten. Deze doet dat in een keer en dat nodigt uit tot experimenteren. Dat is in elk geval het idee 😊 Je hebt al snel wat leuks.

Back