De mislukte zelfbouw draad

Schitterend voorbeeld van een totaal vernaggelde Yamaha FB-01:)

Gerade bei #Kleinanzeigen gefunden. Wie findest du das?

1000004339.jpg
1000004341.jpg

hehe doet denken aan mijn bcr2000 - ik had n hekel aan die blauwe zijkanten en die neus. zo werd ie kleiner.
IMG_1123.JPG

IMG_1122.JPG

Heb ooit de Yamaha PSS480 verzaagd, dus het klavier eraf gesloopt. Leuk, maar realiseerde me dat meerdere dingen het dus niet meer deden, dus maar bij het grof vuil gezet.

Ik was zelf een dergelijk project van plan, het is goed om te zien dat de lat laag ligt. :D

@phochos normaal zou de rest nog wel moeten werken met afgekoppeld klavier, dus mogelijk was hij op voorhand al gewoon uitgebreider defect?

Met dunne houten zijkanten had dat nog best wat kunnen worden.
Hij moest zo smal mogelijk zijn want desk space s heilig. Ik haalde ze zelfs van mijn mixer en deed t met de huidige idem: dan past er meer tussen de poten vd standaard er boven. Die bcr is trouwens verkocht aan n sf lid dacht ik

minimaal 20 jaar geleden geprobeerd een drummodule uit een yamaha orgel te slopen om het stand alone te maken in een oude pc kast 😂. 15 jaar geleden als hoopje schroot weggegooid.

Ooit met een vriend geprobeerd zijn Solina huisorgel te splitsen in pedaal sectie en top. Alle draadjes zouden wel doorknippen en met multi connectors verbinden. Ging goed, vooral met de cirkelzaag. Totdat de stickertjes van de ~87 draadjes loslieten. Nooit meer geluid uit gekregen en met de eerstvolgende grofvuil meegegeven.

Ooit met een vriend geprobeerd zijn Solina huisorgel te splitsen in pedaal sectie en top. Alle draadjes zouden wel doorknippen en met multi connectors verbinden. Ging goed, vooral met de cirkelzaag. Totdat de stickertjes van de ~87 draadjes loslieten. Nooit meer geluid uit gekregen en met de eerstvolgende grofvuil meegegeven.
Ik kocht een keer een orgel van iemand die datzelfde idee had, maar die de moed had opgegeven.
Toen dacht ik dat ik dat wel even af kon maken, maar had er uiteindelijk de tijd, de kennis en de ruimte niet voor.

Lang verhaal kort: in onderdelen verkocht via Marktplaats en daarop alsnog winst gemaakt.

Ik was zelf een dergelijk project van plan, het is goed om te zien dat de lat laag ligt. :D

@phochos normaal zou de rest nog wel moeten werken met afgekoppeld klavier, dus mogelijk was hij op voorhand al gewoon uitgebreider defect?
Geluiden en times deden het nog, maar de automatische begeleding e.d. werkten niet meer.

Ah mogelijk worden die bepaald door klaviercommando's en niet door externe MIDI commando's. Er zijn nog synths met zo'n fratsen zoals arpeggio's die niet over MIDI werken (richting IN, richting UIT, of beiden).

Hoe niet een eprom te vervangen (niet mijn werk, geklooi van de vorige eigenaar):

IMG_3723.JPG

Waarschijnlijk kon iemand ook niet lezen, want vermoedelijk staat er een D110 firmware op de zelfgeschreven eprom, en dit is dus een (dode, dankzij deze spectaculair goed uitgevoerde eprom vervanging) U110.

Oh boy. Ik ben misschien niet zo goed in repareren, ik ben dan toch redelijk goed in mijn limieten kennen.

Op marktplaats stond een orgel gratis op te halen. Met ritmesectie en alles…
Ik hem ophalen, en degene van wie we hem kregen vroeg nog of ik de organist was…eh…nee….
Thuisgekomen het ding open gemaakt, maar de ritmesectie zat helemaal verweven in het orgel, dus niet een nette losse module die ik standallone zou kunnen gebruiken.
Uiteindelijk is alleen het voetklavier en de galmveer (die ik op de laatste Synthforum meeting heb verkocht) over.
Van het voetklavier heb ik nog een Midi controller voor een broer van me kunnen maken 😄👆🏻

Back