Hoi vinnieq, bedankt voor je reactie.
- Hoe weet je dat je niet verder komt dan 63
- Ik heb meerdere HEX editors/monitors maar gebruik voornamelijk m'n DAW om HEX strings in beeld te krijgen en reken HEX om naar DEC met m'n ouwe HP calculator.
- Op geen van de monitors komt de note-on velocity waarde hoger uit dan 40H oftewel 64DEC, de helft van 12

EC dus..
- Het voelt een beetje aan alsof de spanning die het analoge gedeelte voedt te laag is waardoor de AD convertor te lage waarden krijgt die overigens onderling binnen de lagere voeding spanning verhoudingsgewijs wel kloppen.
- Kom je met alle pads niet verder dan 63?
- Nope. Het maakt niet uit welke curve of pad ik kies, de dynamische curve blijft binnen de beperkte dynamiek overeind. Alleen met gehalveerde waarden.
- Sensitivity idem dito.
- Als je de MIDI kabel in een out van een synth prikt, kom je dan wel boven 63 op het zelfde DAW kanaal?
- Yep
- Zit er toevallig een MIDI filter in je DAW?
- Nope.
Ikzelf denk dat het een hardware kwestie is maar om nou direct het schema uit te gaan zitten vlooien van meerdere multilayer PCBs? Ik als professionele chaoot moet er niet aan denken. Maar vrees dat ik er niet aan zal ontkomen datgene te doen waar ik een gezonde bloedhekel aan heb. Reverse engineering bedoel ik.
Zoals het nu werkt maakt de ruis deze drumpad onbruikbaar, dat snap je wel.
Groeten vanuit het zonnige Utrecht, vinnieq