Wat was er mis met de bento? Ik zag het snel als een soort 8 track Torso S4.
Onlogische fx routing en fx preset (save) systeem met zwaar underpowered CPU/MCU om uberhaupt fatsoenlijk fx te kunnen gebruiken. FX opslaan kan als systeemsetting, niet per track, belachelijk.
Als je overdrive gebruikte, waar ik fan van ben, moest je ALLES boosten omdat er geen compensatie is/was om die dB boost naderhand te levelen met de rest.
EDIT: En zo te zien heeft de blackbox 2 er ook nog last van: TIMESTAMPED
Het missen van bepaalde basic functies, tot ver na de originele release. Ik weet het even niet meer uit het hoofd maar ik heb een maand lang al mijn bugs en suggesties op het 1010forum gedumpt en de reacties gelezen van de devs waar heel erg duidelijk werd dat het engineers zijn en geen muzikanten. Het heeft MAANDEN geduurd voordat je uberhaupt je opgeslagen projecten kon deleten bijvoorbeeld. Zit je daar met testproject 1 t/m 59 in je scherm steeds door weg te scrollen. En opslaan moest steeds onder een andere naam, want "save as" bestond ook nog niet.
De bento is leuk voor sommige dingen, looper ofzo, maar voor serieus lekker vrij pielen liep ik al binnen een dag tegen de limieten aan. En dat voor die redelijk hoge prijs. Ik heb de machine opengemaakt om de processors te identificeren dus uiteindelijk de foto's en specs gepost, wat de 1010music crew uit zichzelf niet deden na vraag van meerdere mensen. Die bleven lekker vaag doen. Dan geef je mij de indruk dat je al weet van de hardware limieten ten opzichte van je (te hoog) beoogde ambities.
Ik moest ze duidelijk maken dat als je een manual schrijft de PDF pagina nummers overeen moeten komen met de index nummers en niet dat je pas begint met tellen bij hoofdstuk 1, terwijl je al op pdf pagina 11 zit bijvoorbeeld na de introductie, voorwoord, content, index, titelblad etc. Ik zie net dat ze dat idd hebben aangepast inmiddels.
Vlak voor de 30 dagen proefperiode heb ik de bento omgerolen met een kleine bijbetaling voor een Tonverk, waar je WEL een hele plens aan FX tot je beschikking hebt, met een sloot aan routing (fx) busses en geen cpu limieten. De response en firmware updates van de Tonverk devs zijn echt dag/nacht verschil in positief opzicht. Plus de reputatie die ze al hebben opgebouwd over de jaren.