Premonition Factory - Relief

Zeer geslaagd op koptelefoon. Professionele compositie en mix. Mooie bassen ook!
Uit pure interesse: benieuwd welke synths je hebt gebruikt.

En hoe heb je de gitaar hierin ingeblend? Die gaat ongetwijfeld door een hoop effecten?
Ik herken het zelfs amper als gitaar (wat verder prima is hoor; beschouw me maar als leer/nieuwsgierig :)

Groet, Dorian

Zeer geslaagd op koptelefoon. Professionele compositie en mix. Mooie bassen ook!
Uit pure interesse: benieuwd welke synths je hebt gebruikt.

En hoe heb je de gitaar hierin ingeblend? Die gaat ongetwijfeld door een hoop effecten?
Ik herken het zelfs amper als gitaar (wat verder prima is hoor; beschouw me maar als leer/nieuwsgierig :)

Groet, Dorian
80% van de sounds is allemaal gitaar. De trage gitaar attack doe je met een volume of expression pedal. De gitaar gaat verder door een complexe patch met korte tape delays, een pitchshifter voor echt shimmer effect, een -1 oktaaf pitchshifter voor het laag, een lange delay van 20-30 seconden voor de soundscape / loop, en een reverb aan het einde. Ik heb een midi pedal gebruikt om een synth aan te sturen voor het laag.

Klinkt super! Ik hou hier wel van.

Die volume swells deed ik vroeger ook met een volume pedaal. Maar tegenwoordig gebruik ik daar een mooer slow engine voor dat is een soort attack decay waar je de attack kan instellen. En dan aardig wat ambient pedalen erachter. En dan klinkt het als een synth.

Klinkt super! Ik hou hier wel van.

Die volume swells deed ik vroeger ook met een volume pedaal. Maar tegenwoordig gebruik ik daar een mooer slow engine voor dat is een soort attack decay waar je de attack kan instellen. En dan aardig wat ambient pedalen erachter. En dan klinkt het als een synth.
Als het maar werkt 👍

Back