Dozart - Stars of Vibrations

Zeker! Nu dat ik terugluister en zie dat je een nieuwe versie online hebt gezet vraag ik me af of ze er nog wel allemaal inzitten.
Hoe dan ook, in de huidige versie vind ik het stukje van 4:16 tot 4:27.
Het is een lange zit die track met ruim 9 minuten. Heb je overwogen om het op 5:18 te eindigen?
Hahaha neeeeee
Het is misschien een lange zit, maar het is eigenlijk geen muziek bedoeld om op te zitten natuurlijk :P
Die tijdsduur is in dit genre heel normaal...

Een typische psytrance track duurt gemiddeld tussen de 7 en 10 minuten. Deze langere speelduur is essentieel om de luisteraar mee te nemen op een psychedelische opbouw, uitgesponnen breaks en hypnotiserende melodieën, vaak op een tempo tussen de 135 en 155 BPM. [1]
  • Progressive Psytrance: Zit meestal tussen de 7 en 9 minuten (135 - 142 BPM). Het heeft langzame opbouwen en is erg verhalend.
  • Full-On Psytrance: Duurt vaak 6 tot 8 minuten (140 - 148 BPM). Dit is compacter en energieker voor de dansvloer.
  • Dark Psy / Forest: Klokt doorgaans in tussen 7 en 10 minuten (148+ BPM). Deze diepe, complexe tracks hebben veel tijd nodig voor sfeeropbouw.
  • Uitzonderingen: Bij oudere Goa-trance of meer experimentele subgenres (zoals Hi-Tech) zie je soms episch lange tracks van 10 tot wel 15 minuten

Ik probeer het wel eens, om het kort te houden. Maar uiteindelijk voel je dan toch: nee, klopt niet. Zo issie niet af/klaar...

De kick & bass hebben opnieuw een heel proces doorgemaakt de afgelopen 48 uur. Er bleef toch steeds iets knagen...

K&B zijn het hart van de track.
De definitieve vibe voor deze track. [UPDATE]

Back