hardware jam van schattige deep house

lloydwebster

hans werrekmeester
jep :) in het kader van te loopy beats heb ik eens iets gedaan want minder loopy is (dennnnk ik... en hoop ik ook n btje)

nanobox samplewerk met vocal sample van 3 chairs, todd terry synth, mike huckaby my life with the wav pad en de rest weet ik niet meer.

dankzij de korte baslijntje ook eens n x geen geklik voor de verandera

Lekker, alle elementen klinken goed en doen het goed samen, moet alleen een beetje aan de volume knop draaien maar zou er een hele track van maken.

Lekker, alle elementen klinken goed en doen het goed samen, moet alleen een beetje aan de volume knop draaien maar zou er een hele track van maken.
ja het is n hele track :) die. takes zijn altijd een gehele track, maar ik boog haha
volume is een ding ja

Nice lekker ontspannen garage jammetje... Hoe is de sidekick?
ik ben blij dat het een interface is anders had ik hem sowieso weggestuurd, veelte groot.
de compressor suckt. maar de eq(dj stijle, mengtafel stijle en parametrisch) en effecten zijn wel leuk.(lowpass/hipassfilter met ipv resonanceknop een riser noise geluid knop, een looper, dub siren erg grappig, delay. en een reverse tape en wobble tape. allemaal met een soort drukgevoelige knop en een linksrecht schuifje
hij telt dus automatisch de bpm en zit er goed op :)

Idd minder loop gehalte en geen klikjes gemerkt.
Kan die TO niet wat compressen zodat het volume ietsie hoger kan zonder te oversturen?
Hij is toch ook een interface (die TO) of had ik dat verkeerd?

Kan die TO niet wat compressen zodat het volume ietsie hoger kan zonder te oversturen?
Ja het is een interface, ik vind de compressie niet bijster goed op die unit. Ik moet er zelf gewoon een beetje op letten en het normalizen bij die videos, denk dat eht vaak ook is omdat ik meer in mijn hoofd zit met dat ik het -5 db moet aanelveren voor de mastering dat het zoveel headroom heeft en dat ik daarna vergeet het te boosten haha.(want als ik het ga boosten met een limiter, dit heb ik al een paar keer gehad, dan vergeet ik hem er later weer af te halen bij het mixen en dan kan ik hem er dus eigenlijk ook niet meer afhalen.

En die klikjes, tsja het is vooral bij sub bassen waarbij de cutoff lowpass is en dus wat jij ook zei met jouw hardware wanneer de noten elkaar afsnijden. maar vooral bij de bas en bij de nanobox als het een lowpass filter is met een beetje resonance.

ik ben dus benieuwd of de black box dat ook heeft. volgens mij heeft die destijds een update gehad waardoor t weg is gehaald

Vergelijkbare discussies

Back