MPC 3.9 Wavetable Oscillators

C738

Meubilair
MPC 3.9 heeft nu oscillators voor keygroups die ook wavetables ondersteunen.
Ik ben hier de afgelopen dagen mee aan het spelen geweest en heb een videootje geschoten.

De waveforms die ik gebruik in deze video komen van m'n zelf ontwikkelde waveform app.

-C-

Heb je hiervoor het Pro pack nodig?

waar vind ik die app ?

Update 3.9 is genoeg.
Als je 3.9 draait kun je een waveform pack downloaden en installeren in activations onder je prefences.

De app is nog niet beschikbaar.
Ik ben nu een wavetable designer mode aan het ontwikkelen waarbij je op een simpele manier Wavetables kunt genereren.

In eerste instantie ondersteunt de app elektron Monomachine, elektron Tonverk en Akai MPCs die 3.9 of nieuwer draaien.

-C-

Op github kwam ik een paar honderd golfvormen tegen die je in 3.9 kunt gebruiken.
Zelf uitzoeken hoe het werkt, ik werk nog met 2.15.1 :o:
Je kunt ze hier vinden.
Sweet!

Hele hele gave feature in 3.9. Ik kan me dr amper stil over houden ;-)

-C-

Ik ben nu een wavetable designer mode aan het ontwikkelen waarbij je op een simpele manier Wavetables kunt genereren.
Misschien kun je inspiratie op doen bij WaveEdit:

Synthesis Technology - Waveedit

Hier nog wat interessante info over wavetable generatie, maar dan ten behoeve van de Multiwave van Make Noise. Zou mooi zijn als je je app daar ook compatible mee maakt.

Misschien kun je inspiratie op doen bij WaveEdit:

Synthesis Technology - Waveedit

Hier nog wat interessante info over wavetable generatie, maar dan ten behoeve van de Multiwave van Make Noise. Zou mooi zijn als je je app daar ook compatible mee maakt.

Uit de manual:

1782509968493.png

Kleine aanpassing om dat te laten werken :-)

-C-

Uit de manual:

Bekijk bijlage 3874523

Kleine aanpassing om dat te laten werken :-)

-C-
@SmartBits mocht je een multiwave hebben, als bijlage een .wav die met de multiwave zou moeten werken. Als iemand anders een multiwave heeft en zin heeft om te testen, much appreciated :halleluja
Eveneens een tonverk test wavetable als iemand hem wil proberen :-)

-C-

Ik wil best testen maar vanwege de weersomstandigheden is mijn studiootje op zolder voorlopig nog een no-go area… 😎 Maar ben benieuwd!

blijkbaar zijn de AKWF waves ook weer bijgewerkt:
> for the new Akai MPC 3.9 Firmware Oscillators I've converted AKWF in a format that is understood by the SingleCycle and the Wavetable formats.

Vanmorgen even getest voor de eerste keer.
AKAI maakt het niet heel overzichtelijk waar je deze kan terugvinden, maar via een youtube filmpje teruggevonden.
Onder activations stond hij wel, maar na installatie nergens meer zichtbaar.
Uiteindelijk onder keygroups teruggevonden.

Het is wel super tof dat je diverse layers over elkaar kunt leggen en verschillende typen kan kiezen met tal van effect en modulatie opties.
Veel meer dan raw noise kwam er bij mij even niet uit in de paar minuten die ik had.
Maar zodra ik meer tijd heb wil ik kijken of je een aantal sawwaves kunt stapelen met detune en wat reverb eroverheen :)

Vanmiddag de hele middag bezig geweest met de OSC-Jams sessies (MPC-One gekoppeld aan Force). Daarbij zowat het hele scale aan meegeleverde OSC doorlopen.

De OSC Klinken (vind ikzelf) enorm goed. Zeker als ik ze ook nog gecombineerd worden met een of meerdere layers van Keygroup programs. Met de synth-engine's binnen OS 3.9. (Legacy =2.15 en Nieuw=3.0 en hoger) kun je werkelijk fantastische klanken fabriceren.

Zoals bekend kun je in de minder uitgebreide legacy engine kun je tot 8 layers toewijzen aan ADSR, LFO's etc en met de zeer uitgebreid OS 3 engine kun je alle layers in een keer koppelen aan ADSR, Filters etc. Mooie is dat je een en ander dan onder 1 program kunt saven/laden en dus 2 uitwerkingen van de gelayerde klanken ter beschikking hebt.
Ideaal voor snelle variaties in Jam sessies merk ik.

De collectie van "analoge" OSC klinken ronduit voortreffelijk. Menige virtuele synth zou daar jaloers op kunnen worden. Ook de wavetabelklanken (perfect/schoon/blikkerig) klinken in mijn oren geweldig als ze gelayerd worden met totaal andere klanken (in mijn geval keygroups met custom keygroups die minder perfect klinken)

In het verleden altijd een Waldorf iridium willen kopen maar daar gaat nu een streep door.

Back