D16 PunchBOX 2

D16 heeft PunchBOX 2 uitgebracht!

Scherm­afbeelding 2026-06-30 om 08.46.14.png

Samengevat vanaf de D16 website:

"PunchBox 2 is de vernieuwde kick‑drum plugin van D16 Group. Het instrument combineert vier geluidsbronnen — drie sample‑layers en een veelzijdige kick‑generator — waarmee je kicks kunt bouwen die zowel strak als krachtig klinken. Je hebt controle over elke fase van de sound: de transient, de body en de tail.

Je werkt met vier lagen die je vrij kunt combineren, variërend van klassieke analoge modellen tot moderne wavetable‑synthese. De editor biedt duidelijke waveform‑weergave, multi‑stage envelopes en modulatie per parameter, waardoor je kicks tot in detail kunt vormgeven. Het FX‑gedeelte bestaat uit vier verplaatsbare effecten, een Mono Bass‑module en een limiter, allemaal routeerbaar via een patchbay met tien mogelijke signaalflows. Daarnaast krijg je een grote hoeveelheid content mee: meer dan 1500 samples, ruim 1100 presets en tientallen wavetables. Voor snelle workflow kun je kicks direct als audio exporteren via drag‑and‑drop, en voor inspiratie is er een Randomizer die nieuwe combinaties genereert.

Je kunt elke laag apart vormgeven en zelfs naar afzonderlijke outputs sturen in je DAW. Daardoor kun je kicks maken die precies passen bij je track, of je nu bezig bent met techno, EDM, house of iets experimenteels.
"

Hij klinkt wel echt strak!

Ik had hem al vrijdag gekocht en ik was al fan van deel 1, maar deel 2 is wel beter door wavetable synthese

en 25 euro voor de upgrade is ook top!

Ik heb ooit de originele PunchBox via Splice rent-to-own gekocht. Vandaag de serial toegevoegd aan mijn D16 account omdat ik wilde upgraden. Maar daar werd ie al herkend als een PunchBox 2 licentie. Gratis upgrade dus, wellicht een tip.

Dit weekend even upgraden, ik vond deel 1 al erg goed maar niet rezisable vind ik een gemis. Ik zie dat deel 2 zelfs nog meer extra’s heeft als dat ik had gehoopt. 25 euro is een mooi upgrade prijsje.

Back