Korg Monologue sync probleem

Paardenstaart

Ouwe tor
Hi

Ik probeer mn Monologue te syncen met een pulse met minijack TS kabel. Dat werkt oké, echter 50% van de tijd mist ie de eerste pulse na het starten van de master clock. Maakt niet uit welke machine de clock stuurt: Korg SQ-1, Behringer RD-6, TR-909, ... Pulse edge op rise of fall: maakt niet uit. Ook een passief attenuator kabeltje ertussen... 1v tot 14v... zelfde probleem. Kent iemand een oplossing? Mijn andere analoge spullen syncen perfect met elkaar

de monologue mist af en toe de eerste pulse bij het slaven. De test met de sq1 ging als volgt: 909->sq1->monologue.

Gebeurd het ook met de SQ1 als master?

ik vermoed gezien de 909 altijd clock uitstuurt, dat de midi start and the midi clock bytes -soms- te dicht bij elkaar zijn, en dus gemist worden - of ergens in de omzetting een te korte clock pulse of 2 pulsen te dicht wordt. je zou eens moeten zien met een scope of audio recording van je sync signal
Van de RD-6 kan het gewoon behringer hun implementatie zijn, dus daar reken ik niet op ;)
houdt wel steek, altijd iets met die minijack outs die in feite stereo zijn, zorgt voor allerlei voodoo als je er een mono minijack in steekt..
maar dus de Monologue heeft wel gewoon TS mono output, dat zou geen probleem mogen zijn hier.

Er komt bij de 909 geen midi aan te pas. Bovendien volgen de rd6, dfam, sh101 en anderen perfect. Het is specifiek de monologue die moeilijk doet. Ik ga eens proberen sq1 of rd6 master te maken.

Voor alle duidelijkheid; het gaat hier niet over MIDI clock of DIN SYNC... maar gewoon SYNC waar elke ontvangen pulse de volgende sequencer step triggered :)

Laatst gewijzigd:
Back