cubase sx en controllers van v-station

newsletterman

Ingeburgerd
Ik probeer bijvoorbeeld cut off of pan van v-station te veranderen in cubase sx2 door de controllerwaarden te tekenen, maar ik hoor geen verschil! Daarbij komt dat als ik op mn Roland XP-30 aan de controllerbalkjes schuif ook niets verandert aan het v-station-geluid.

Andere softsynths zijn wel controlleerbaar via de controllerbalkjes op mn XP-30, maar vaak ook niet via Cubase Sx.

Dus concreet: hoe krijg ik mijn v-stationgeluid controlleerbaar door de xp-30, of door cubase sx?

Re: cubase sx en controllers van v-station

Origineel geplaatst door newsletterman
Ik probeer bijvoorbeeld cut off of pan van v-station te veranderen in cubase sx2 door de controllerwaarden te tekenen, maar ik hoor geen verschil! Daarbij komt dat als ik op mn Roland XP-30 aan de controllerbalkjes schuif ook niets verandert aan het v-station-geluid.

Andere softsynths zijn wel controlleerbaar via de controllerbalkjes op mn XP-30, maar vaak ook niet via Cubase Sx.

Dus concreet: hoe krijg ik mijn v-stationgeluid controlleerbaar door de xp-30, of door cubase sx?

waarschijnlijk gebruik je de verkeerde cc waarden voor vstation, deze zijn namelijk afwijkend van de gangbare. Normaal is cc74 cutoff bij de meeste synths maar bij de vstation is cc74 voor osc 3 level. Op pagina 87 in je vstation handleiding begint de lijst van alle cc parameters en waar ze aan gekoppeld zijn.

dit probleem heb ik dus ook, ik wil dit oplossen met de transformer , maar weet iemand welke instellingen ik moet maken?

Back