Oakley modulars vraagje

THM

Book of MOOG Revelations
Heeft iemand ervaring met de modules van Oakley Sound Systems ?
Ik hoorde een boel goeie dingen erover maar wou op dit superforum toch nog even een lichtje opsteken.
Alvast dank.

http://www.oakleysound.com/

Zijn er nog gelijkaardige modulars te verkrijgen die niet uit de US moeten geïmporteerd worden (dus geen Synthesizers.com of MOTM systemen bvb.) ?
Analogue Systems en Analogue Solutions heb ik ook al gezien en ook geen Doepfer systemen aub.

Hoi,

ik heb er nog geen echte ervaring mee, maar zit zelf ook te denken over de bouw van een systeem op basis van Oakley spul. Twee grote voordelen van Oakely vind ik dat ze een hele goede support hebben en dat Tony Allgood nooit te lui is om even uitgebreid een mailtje persoonlijk te beantwoorden :). Verder klinkt het gewoon goed en is het niet duur. Naar mijn idee is het wel het goedkoopste, en toch professionele modular merk.

Als ik de MP3's luister van de VCO's en filter moet ik bovendien bekennen dat het erg lekker klinkt.

Ervaring met bouwen van Oakley heb ik nog niet, maar rond kerst ben ik van plan wat te gaan bestellen.

Wat zijn jouw plannen met Oakley? Een modular bouwen? Of iets anders?

Groeten,

Rutger

Origineel geplaatst door Imipolex
Hint: zoekfunctie rechtsboven....
Hint: zelf al eens gezocht op "Oakley" ? Bijna alle vroegere desbetreffende Synthforum.nl posts gaan over de TB-303 emulatie van Oakley, maar ik wou gewoon wat meer weten over hun modulaire systemen - nevermind...

Rutger - ik ben niet van plan mijn modular volledig zelf in elkaar te knutselen (daar ben ik helaas veel te onhandig voor), maar het is wel de bedoeling om een modulair systeem samen te stellen door de afgewerkte modules te bestellen en in een walnut case te stoppen.
Ik was graag wat handiger geweest, maar ja... :stupid

Zijn er nog gelijkaardige modulars te verkrijgen die niet uit de US moeten geïmporteerd worden (dus geen Synthesizers.com of MOTM systemen bvb.) ?

t'is anders geen slechte periode om dingen uit de US te importeren gezien de huidige dollar koers...
bij MOTM zijn ze dan ook nog eens zo vriendelijk om een veel lager bedrag te vermelden op de verzending, zodat de import taxen ook nog relatief meevallen !

SF lid Arie Safari heeft wel wat Oakley spullen, anders moet je hem eens mailen.

ivm andere systemen moet je volgende link maar eens bekijken :

http://www.modularsynth.com/

mijn (voornamelijk motm) systeempje zal hopelijk in de toekomst ook nog wel met wat oakley spul aangevuld worden ;)

Dank (sorry voor mijn reactie daarnet - ben wat ziekjes & daarmee ongewoon ontvlambaar ;) ) - dat is zowat de enige waar ik wat meer info in vond.

En dank voor de MOTM tip, maar ik betrouw echt geen US import meer... (vorig jaar betaalde nog geen $700 (incl. shipping !!) voor een TC Electronic FireworX - en dan komt ie hier en lig ik aan meer dan EUR 300 BTW- en import taksen. En dan nog voor een tweedehands toestel (maar dat blijkt gewoon zo te zijn hier in België - ik weet niet hoe het in Nederland precies loopt)...

Sorry voor late reactie, weinig op het forum de laatste tijd.

Oakley is zoals al gezegd is leuk spul van een goeie kwaliteit. Ik ben er mee begonnen omdat er een paar modules zijn die niet van MOTM beschikbaar zijn en die een leuke aanvulling vormen.

Heb net als Stiebz ook wat CGS geprobeerd maar daar blijf ik verder vanaf omdat het een te hoge mate van zelfbouw vereist. Ondanks dat Oakley ook DIY is wordt het in contrast tot CGS wel van A tot Z uitgelegd.

Over de kwaliteit durf ik niet zo veel te zeggen. Voor zover ik weet is het qua design iets minder dan MOTM maar beter of minimaal even goed dan/als Doepfer enzo. Vergelijkingen met een Moog modular laat ik om niet teveel te zeggen over zaken waar ik geen verstand van heb achterwege maar de techniek is natuurlijk wel 30 jaar verder...

Ik soldeer ze zelf en dat valt best mee. Heb met m'n eerste 3 MOTM modules meegekeken met m'n pa en vervolgens voorzichtig zelf begonnen. Als je eerst ff oefent op een oefen PCBtje en secuur te werk gaat is solderen niet zo moeilijk als velen denken. Gewoon de tijd nemen, smalle puntige soldeerpunt, goed je " joints" checken tot je er een paar op een rij doet die in 1 keer mooi worden (lees: er moet een mooi klein beetje naar de componenten kant doorvloeien) en dan verder op diezelfde manier. Als ik het 3 maanden niet doe moet ik ook weer ff op zoek naar de juiste manier.
Voordeel hiervan is wel dat je het wat goedkoper houd en het is ook zeker part of the fun.

Over onderdelen bestellen kun je heel moeilijk doen of je scoort wat parts lists via het web en mailgroepen en je doet het op die manier. Meestal zit het verpakt per onderdeel waarmee het bouwen net zo simpel is als MOTM.

Grootste nadeel van Oakley vind ik de frontpaneeltjes. Ben ooit met Schaeffer begonnen en ga er nu maar op door maar net zo mooi en duurzaam als MOTM is het niet. Er zit een soort matte lak op zonder relief. Een krasje zit meteen tot op het aluminium en vette vingers vallen erg op. Ik heb alleen zwarte dus kan nix zeggen over andere kleuren maar ga er van uit dat de soort lak en glans hetzelfde is. Natuurlijk is Schaeffer geen must maar ik kan geen beter alternatief verzinnen behalve Stooge panels van wiseguysynth.com maar die zijn maar 2 keer per jaar beschikbaar. Ik sluit niet uit dat ik op een keer m'n Schaeffer paneetjes verkoop en ze vervang met Stooge panels...

Tweede minpuntje vind ik de Omeg pots die Tony voorheen gebruikte. Ik geloof dat er nu nog maar 1 of 2 modules zijn die die gebruiken, Tony heeft ze inmiddels allemaal aangepast naar Spectrol pots (1 modelletje goedkoper dan MOTM). Ik vind die Omeg pots een beetje cheap aanvoelen hoewel ze best goed schijnen te zijn.
Detail is dat Oakley modules met Omeg pots boven iets minder ruimte hebben voor bevestiging als MOTM modules, moet je ff op letten als je een kast bouwt.

Ik heb nu een SVF, EFG Deluxe, MidiDAC3, VC ADSR, OMS 410 en een Equinoxe en ze doen naar mijn gehoor niet onder voor MOTM. Ik heb die MidiDAC net zo strak gekregen qua scaling als m'n MOTM vco's en de VC ADSR is net als de MOTM 800 zo snel en dynamisch dat de gemiddelde thuis mixer het niet trekt en gaat "poppen" :)

Als je echter niet van plan bent om het zelf te bouwen zou ik toch naar iets anders kijken. M.i. is Oakley toch sterk op zelfbouw gericht en kun je als je hier niet voor gaat beter profiteren van massa-componenten-inkoop (hoewel Tony ook redelijk wat verslindt). AS lijkt me dan het beste alternatief hoewel ik niet zie waarom je import uit de US zou vermijden. Invoerrechten kun je vermijden door niet teveel tegelijk over te laten komen. Volgens mij heeft Stiebz in Belgie nog nooit extra hoeven te betalen.
Mocht dit een overweging zijn dan zou ik zeker weer ff naar MOTM kijken. De laatste twee jaar waren levertijden van 1 jaar niet vreemd maar inmiddels heeft PS EINDELIJK het kitten van modules uitbesteed waarmee de levertijden over ongeveer een maand terug worden gebracht naar 2 weken! Iedere maand een module bestellen en na een jaar kom je je huis niet meer uit.

Succes!

Krimo

Blacet gaat trouwens ook modules in MOTM formaat uitbrengen, die Stonz phaser is momenteel in MOTM format beschikbaar. Is misschien een leuk alternatief, qua prijs zit dit in dezelfde richting als Oakley, is ook prebuilt beschikbaar en het is net wat meer "merk" ofzo?

Hartelijk dank voor deze brede uiteenzetting !!
Ik ga me nog wat verder verdiepen in de materie (voorziene aankoop is pas voor 2005) maar 't is altijd handig om eens de mening van een ervaren gebruiker te horen.
Thanks !!:biertje:

Dank voor de tip Rutger, maar ik krijg het er echt niet meer door vóór 2005 ; ik ben een compleet nieuwe studio aan het inrichten en tijd/moeite/vooral $$ gaan daar nu naartoe...

Oakley heeft een lichte prijsstijging op de agenda staan. Alle bestellingen voor nieuwjaar gaan nog voor de oude prijs, las ik op de oakley yahoo groep.

hola ! merci voor de tip, best niet te lang wachten met mijn bestelliing dan !

iemand die supperladderfilter al eens gebouwd/gekocht ?

Back