plug in fx over aux van analoge tafel,, hoe?

bobaphat

Ouwe rot
Ik wil heel graag in logic, plug in effecten over de auxen van mijn mengtafel gebruiken. Is dat mogelijk ivbm latency en feedback??

Zou iemand mij enig idee kunnen geven over hoe ik dit zou kunnen bewerkstelligen???:geslaagd: :maffia: :erm: :erm:

Ik zou ook willen weten dit klinkt in vergelijken met hardware fx over de analoge tafel.

Dit kan opzich prima, als de latency van je pc maar niet al te groot is.
Je moet je effecten wel volledig 'wet' houden, anders ga je origineel signaal mee mixen en dan krijg je phasing effecten.

Qualiteit zal afhangen van je geluidskaart en converters en waarmee je het vergelijkt natuurlijk, een gratis VST reverb zal naar mijn idee nooit beter gaan klinken als een of andere dure Lexicon ofzo.

In Cubase maak ik gewoon een nwe track aan met als input je send out van je mengtafel en als insert op dit kanaal bv een reverb die je 100% wet zet. En de output van deze track route je naar een uitgang op je audiokaart die je aansluit op de send return van je mengtafel. Je kunt nu met de send knop op je mengert de hoeveelheid galm inregelen.

ik heb hier eerder een uitgebreide thread over gestart maar kan 'm niet meer terugvinden :confused:

anyway... zoals hierboven al gezegd... het kan vrij simpel, let op die dubbele latency maar vooral de geluidskwaliteit wordt erg snel brak door dat heen en weer gaan door converters.

Origineel geplaatst door koediman
vooral de geluidskwaliteit wordt erg snel brak door dat heen en weer gaan door converters.

ligt aan de qualiteit van de converters, maar die zitten net zo goed in een digitaal effect apparaat.

Origineel geplaatst door Bitcrusher
ligt aan de qualiteit van de converters, maar die zitten net zo goed in een digitaal effect apparaat.

klopt... ik had het toen met een marion adcon adat converter geprobeerd....
maar goed... ik moet er misschien wel bijzeggen dat ik vrij anti-soft ben... denk altijd meteen te horen dat wat uit de pc komt kut klinkt enzo, dus misschien is m'n mening niet een algemene. 8)

Back