Wat zal ik kiezen?

Jaguar_e

Stamgast
Ik heb het volgende probleem.

Mijn studio ziet er nu als volgt uit:

Zelfbouw speakers
Subwoofer

Cyrus One versterker(naar ik weet redelijk neutraal)

Phonic mengpaneel(ik mix op de computer niet over het mengpaneel)

Sennheiser Hd477 hoofdtelefoon.

Yamaha Cs2x

Nu heb ik zo'n 170 euro beschikbaar voor een verbetering.
Ik heb nu 2 optie's om te verbeteren. Of ik koop een nieuwe hoofdtelefoon

Sennheiser hd265 linear 169,95
Ik heb hem nog niet beluistert maar ben dat wel binnenkort van plan

Of ik koop 2 passieve Alesis Monitor One MKII monitoren 170 euro

Nu ben ik meer geneigt om nu maar eens een echte goede hoofdtelefoon te kopen. En dan misschien later echt goede monitoren. Ik heb het idee dat er zekere betere monitoren zijn dan deze maar niet zo goedkoop. Verder heb ik nog niet naar deze monitoren geluisterd, dus kan ik niet zoveel zeggen of ik ze goed of "slecht" vind klinken.

Heeft iemand misschien nog andere suggesties of kan mij helpen kiezen?

BVD

Das waar maar ik heb een beperkt buget en dit zijn eigenlijk de einige monitoren dit binnen dit buget vallen. Want als ik duurdere monitoren zou willen kopen dan zal het zeker niet snel kunnen. Daarnaast is het maar een home-studio

Nou, dan blijft de koptelefoon over...

(Ik ben het trouwens eens met BasicSystem's advies)

Ik denk dat beide opties weinig meerwaarde voor je zullen hebben.

Tenzij je zelfbouwers echt mega gaar zijn, dan de Alesis kopen.

Wat bedoel je dan met weinig meerwaarde?
Ik neem aan dat die hd265 beter/anders zal klinken dan de hd477 of niet?
Heb het nooit over afmixen op een hoofdtelefoon gehad. Tis meer dat ik een eerlijke hoofdtelefoon wil om zo tot een beter klankmatig resultaat te komen.

Wat betreft de monitoren, dat was ook een beetje mijn gedachte omdat je voor 170 euro naar mij idee niet echte geweldige prestatie verbetering mag verwachte.

Ja, met een nieuwe, betere, hoofdtelefoon zal het best beter gaan klinken, maar dan toch vooral voor je gevoel op het moment dat je die koptelefoon op je hoofd hebt. Zodra je die koptelefoon weer af hebt gedaan en je weer terug bent in de "echte" wereld weet je nog steeds niet of je daadwerkelijk een betere sound hebt gemaakt of dat het de illusie was van een "goede" headphone.

Kortom, wil je tot een beter klankmatig resultaat komen zoals je zegt, moet je imo investeren in monitors en die dan goed leren kennen... Bovendien heb je al een versterker, je zou ook nieuwe zelfbouwers kunnen gaan maken, dat is prijs/kwaliteit ook zeker niet slecht.

Ik zou voor nieuwe monitoring gaan, zodat je een betere referentie hebt. Die monitoring zou je eventueel ook nog naast je huidige zelfbouwers kunnen gebruiken, om te switchen tussen verschillende systemen.

Het is wel zo dat ik deze zelfbouwers best wel goed ken. Daarnaast luister ik de mixen altijd na op cheapo pc speakers om te kijken of het overreind blijft staan. Maar ik heb zoals gezegt geen geld voor goede monitoren dus was het plan om een betere/lineare hoofdtelefoon te kopen om zo goed te kunnen luisteren er in de mix frequenties elkaar niet in de weg zitten.

Waarom spaar je niet gewoon wat langer door voor goede monitors? Of ehh.. is ut van de goed heilig man :engel:

Nee das voor een set

Nee het is niet voor de goedheilig man, maar het sparen gaat zeker 4 a 6 maanden duren. En dat houdt in dat ik per maand nauwelijks uit kan gaan.

Ben nog vergeten te vertellen dat ik wel een AKG K240 monitor heb beluisterd, maar wel op een casio cd-speler. Welke gewoon niet genoeg kracht kan leveren. Deze klonk wel goed. Helaas wil de winkel als hij mij niet bevalt niet terug nemen. Dus zo ver de klantvriendelijkheid :(
Ik heb de mogelijkheid om deze gewoon in de headphone output van mijn versterker te stoppen en zo voldoende kracht te hebben om deze hoofdtelefoon maximaal te benutten.

Laatst gewijzigd:
ik vind het raar dat mensen niet erbiji vertellen dat je voor 170 euro versterkte koptelefoons kunt halen. Er is een van behringer, kan effe niet op de naam komen, maar zal em zoeken voor je. Die werkt perfect. Geluid is zo zuiver en je kan al je lelijke geluidjes er zo uit halen en beter mixen.

De keuze is aan jou. Je maakt muziek uit eindelijk voor je zelf. kijk wat je beter vind. Denk ook om je ruimte als je de alesis haalt.

Back