Welke Novation?

Chulukinat

Ouwe rot
Ik ben op zoek naar novation midi controller/synth maar ik weet niet welke ik het beste kan pakken. ik twijfel tussen de remote25, remote25xtreme en de k-station.

Hoe zit het eigenlijk met die audio interface erop.. is dat een verstandige keus?
ik gebruik een 1066mhz laptop 512 mb ram. verder gebruik ik een m-audio mobilepre usb als geluidskaart. ik heb geen midi interface.

kan iemand mij advies geven?

De K-station is echt alleen bedoelt als synthesizer. Hij verstuurt wel midi (ook controllers) maar ik raad 'm niet echt aan als midi-controller. Dan kun je beter zo'n remote25 nemen. De verschillen met de extreme weet ik zo niet, maar dit staan vast wel op de website van novation.

en hoe zit het met dat audio gedeelte?

Het audio gedeelte van de X-station is zoals elke andere USB geluidsinterface.
Maar je kunt niet en audio en synth tegelijkertijd doen.
Maar wel audio en als midi controller gebruiken.
Op zich niet zo ramp omdat je je synth ook gewoon als spoor kan bewaren en dan weer verder je ding doen. Desnoods meerdere sporen opnemen. ;)
De synth op zich vind ik beter klinken dan de K-station zelf. Hij lijkt ook wat meer op z'n grotere broers. (supernova II's)

Origineel geplaatst door fuse

De synth op zich vind ik beter klinken dan de K-station zelf. Hij lijkt ook wat meer op z'n grotere broers. (supernova II's)

bedoel je met synth VStation offuh...?

Nee de X-station.

Maar toevallig krijg je ook nog de V-station bij de X-station. Plus Cubase SE en Ableton Live 2.x light. Weet niet of dat nu ook nog zo is trouwens.

hoe lang moet je eigenlijk w88 als je van octaaf veranderd bij de remote 25?

Back