drum samples

Slipperman

Rooibosje iemand?
Ik ben op zoek naar drumsamples alleen niet zomaar drumsamples maar speciale. Zijnde samples van een Gretsch drumstel met single headed toms. Eigenlijk de set die phil collins gebruikt (zijnde: NITRON BLACK (C-5508T) 5 1/2x8 Tom; (C-6510T) 6 1/2x10 Tom; (C-0812T) 8x12 Tom; (C-1215T) 12x15 Tom; (C-1616T) 16x16 Tom; (C-1818T) 18x18 Tom; (C-1420B) 14x20 Bass Drum; (C-04148NS) 4x14 MILLENNIUM MAPLE GLOSS SNARE)

De reden is dat ik zijn kit een behoorlijk sterk en authentiek geluid vind hebben en het gewoon echt het gene is wat ik zoek voor enkele dingen van mij... Die toms vooral zijn gewoon zo uniek om t horen omdat ze single headed zijn wat niet zo vaak voorkomt en dan nog de groottes van de toms. Ken zowieso geen een drum synth die goed toms kan weergeven...

heb heel google al afgestuind, online stores, leveranciers etc. voor demo's oid maar kan eigenlijk niets bruikbaars vinden. Phil zelf krijg ik ook niet gesampled van cd's oid en zit eventueel ook een drumforum te overwegen ;)

Mocht iemand wat hebben liggen of wat weten te vinden? Hoor het graag :)
Greetings
Slippie :)

Origineel geplaatst door 6 trak
aangezien phil echte drums gebruikt en jij slechts daar de samples van wilt hebben ben je dan niet bang dat het lang niet zo echt gaat klinken?

komt heus wel goed :) het valt me op dat phil's kit zeker in de jaren 90 perfect opgenomen is en echt ademt en leeft.
Plus 6trak ga nu eens na ;)
Wat is het verschil tussen drums op een album horen? En nu gewoon samples krijgen? Niets want het is beiden in een audioformaat. Een drumkit die gemiced is klinkt anders als dat je ernaast staat dus het maakt weinig uit IMHO :) Plus vergeet niet het is niet los maar in context met andere instrumenten. Dan verdwijnt een deel van je speel dynamiek toch wel. Is ook met bijvoorbeeld een bass of een piano of een gitaar...

tuurlijk zijn het beide audioformaten... maar je vergeet dat echte drums telkens net ff weer anders klinken...
of wil je een tig aantal multisamples van een bepaald drumgeluid hebben die je met velo gaat stapelen?
1 enkel sampletje van een drumgeluid klinkt telkens hetzelfde nutuulk...

Pfoeiiii...je zou bijna zeggen vraag ome Phil of ie een soundsetje opstuurt.

Is er niet een muziekwinkel die zo'n drumstel verkoopt?
Even vragen of je er een middagje mag samplen?

Origineel geplaatst door Slipperman
komt heus wel goed :) het valt me op dat phil's kit zeker in de jaren 90 perfect opgenomen is en echt ademt en leeft.
Wat is het verschil tussen drums op een album horen? En nu gewoon samples krijgen? Niets want het is beiden in een audioformaat. Een drumkit die gemiced is klinkt anders als dat je ernaast staat dus het maakt weinig uit IMHO :) Plus vergeet niet het is niet los maar in context met andere instrumenten. Dan verdwijnt een deel van je speel dynamiek toch wel. Is ook met bijvoorbeeld een bass of een piano of een gitaar...

Dus jij kan met een haffeltje one shots een topdrummer evenaren. Wake up slipperman....

Kijk eens naar BFD, de beste plug voor akoustische drums.

Wat is het verschil tussen drums op een album horen? En nu gewoon samples krijgen?
dat de drums op het album telkens net ff ietsjes anders klinken en 1 enkel sample-tje niet...
als jij daar tevreden mee bent vind ik het best echter ga er niet vanuit dat het pcies zo 'levendig' gaat klinken als phil's spel...

Analoge drums samplen.
Tsja, Samplen is idd mogelijk.

Ik weet haast wel zeker dat de sound je gaat tegenvallen. De authentieke sound krijg je mede door het afstellen van de vellen. En uiteraard worlds nr. 1 drummer :

Phil
:halleluja :halleluja :halleluja :halleluja :halleluja

Origineel geplaatst door REY
Analoge drums samplen.
Tsja, Samplen is idd mogelijk.

Ik weet haast wel zeker dat de sound je gaat tegenvallen. De authentieke sound krijg je mede door het afstellen van de vellen. En uiteraard worlds nr. 1 drummer :

Phil
:halleluja :halleluja :halleluja :halleluja :halleluja

is zo :) zijn sound word zo erkend omdat hij maar 1 vel gebruikt op zijn toms ipv. de standaard 2 vellen.

ik had al gekeken of ze bij de drumwinkel hierzo een gretch hadden staan maar enkel tama, sonor, yamaha en pearl...

bedankt voor die tip overigens :) ga die eens bekijken en uitproberen... en toch eens undercover op drum forums kijken ;)

Volgens mij is uberhaupt een Gretsch drumstel in nederland vinden al een hele klus.

Origineel geplaatst door fuse
Volgens mij is uberhaupt een Gretsch drumstel in nederland vinden al een hele klus.

dat is idd iets wat me ook opviel. Ik heb niet het idee dat het merk hier erg populair is omdat het volgens mij best prijzig is en merken als yamaha en tama hier meer de overhand hebben?

Misschien dat deze drumspeciaalzaak je kan helpen.
Daar staan dus wel gretch drums oa.
En als de drummer van Peter Pan d'r terrecht kan nou dan weet je het wel. ;)

http://www.drumstation.nl/

Graag gedaan. :)

Oei wat kijkt die meneer van Peter Braadpan boos zeg......was het niet zijn kleur ? (zwart is trouwens GEEN kleur ;) )

Jij hebt echt een ziekelijke Genesis obsessie Slipper, je hebt hulp nodig!

Nee grapje :D ......ieder z'n ding natuurlijk!

Hier mischien?

is zo :) zijn sound word zo erkend omdat hij maar 1 vel gebruikt op zijn toms ipv. de standaard 2 vellen.

Wellicht ten overvloede, maar hoe een tom uiteindelijk klinkt is natuurlijk van veel meer factoren afhankelijk. Single-head, oke... maar is het vel nog gedempt? Wat is de houtsoort? Wat is de hout dikte? Wat is de maat (ook diepte) van de ketel? Wat voor soort stokken worden gebruikt? En hoe is het opgenomen? Het heeft allemaal zijn invloed.

bedankt voor de reacties :) denk dat ik zo me weg wel vind. en overigens wat genesis obsessie? zoek enkel het geluid voor eigen composities omdat ik dit nu eenmaal betere toms vind dan dat ik in veel sample libarys tegen kom. om over me romplers maar nog te zwijgen...

Back