Roland SH32 gebruikers uw advies graag !

lexjo

Jeeminee
Hoi SH32 gebruikers.

Ik ben nu al een tijdje bezig met dit ding maar als synth-leek kom ik er niet helemaal uit....
Bijvoorbeeld:
Ik heb op de SH32 een midi keyboardje aangesloten (met maar een kanaal). Nu wil ik wat in de Performance mode spelen terwijl een drum-lijn mee loopt. Dit lukt maar half want de betreffende patch springt steeds in de ARP stand terwijl ik dit niet wil. Hoort dit zo? Heb ik dan wellicht meer kanalen nodig? Ik vind trouwens wel meer dingen aan die Performance mode erg vaag.

En ja, ik heb de fucking manual geread, maar hier kom ik niet uit. =(

Kan ik trouwens ook een sequencer op dat ding aansluiten (zo ja wat is een goede eenvoudige?)
Groeten,

Leksjo

Re: Roland SH32 gebruikers uw advies graag !

Origineel geplaatst door lexjo
Hoi SH32 gebruikers.

Ik ben nu al een tijdje bezig met dit ding maar als synth-leek kom ik er niet helemaal uit....
Bijvoorbeeld:
Ik heb op de SH32 een midi keyboardje aangesloten (met maar een kanaal). Nu wil ik wat in de Performance mode spelen terwijl een drum-lijn mee loopt. Dit lukt maar half want de betreffende patch springt steeds in de ARP stand terwijl ik dit niet wil. Hoort dit zo? Heb ik dan wellicht meer kanalen nodig? Ik vind trouwens wel meer dingen aan die Performance mode erg vaag.

En ja, ik heb de fucking manual geread, maar hier kom ik niet uit. =(

Kan ik trouwens ook een sequencer op dat ding aansluiten (zo ja wat is een goede eenvoudige?)
Groeten,

Leksjo

Tja wat kan ik zeggen. Heb 'm ook en tis een raar beestje. Je kunt er best vette geluiden uithalen maar de bediening is niet helemaal super. De manual laat de gebruiker, volgens de Roland traditie, behoorlijk in het duister tasten.

Je kunt een sequencer aansluiten maar ik heb zelf wat timing problemen ondervonden. Kan dus niet zeggen wat het resultaat zal zijn. Waarom de patch in performancemode terug op ARP spring kan ik je helaas nier vertellen.

Natuurlijk kun je er een sequencer op aansluiten. Alles wat midi heeft kun je met een sequencer bedienen, dus ook de SH32. De performance mode werkt inderdaad wat vaag, het heeft mij ook behoorlijk lang gekost voordat ik 'm door had. Ik snap je probleem alleen niet helemaal:
- speel je alleen die synthpatch met je midi-keyboard? Of ook de drums?
- of heb je de drums met de arpeggiator gemaakt?
- wanneer springt ie precie op de arp? Als je de drums inlaadt?

Origineel geplaatst door ProtoHuman
Natuurlijk kun je er een sequencer op aansluiten. Alles wat midi heeft kun je met een sequencer bedienen, dus ook de SH32.

OK da's duidelijk, dat gaat lukken.

De performance mode werkt inderdaad wat vaag, het heeft mij ook behoorlijk lang gekost voordat ik 'm door had. Ik snap je probleem alleen niet helemaal:
- speel je alleen die synthpatch met je midi-keyboard? Of ook de drums?

Waar het op neer komt is, dat ik een zelfgemaakte drumtrack in Part 4 laadt. Dit gaat goed. Vervolgens laad ik een zelfgemaakte patch (of een andere; maakt niet uit) in bijvoorbeeld Part 1. Ook dit gaat goed. Daarna wil ik eigenlijk alleen de drumtrack door laten lopen en op mijn keyboard Part 1 bespelen, zonder arpeggiator. Dit lukt dus niet. Daarnaast krijg ik er drumgeluidjes bij die aan de betreffende toets zijn toegewezen (bijvoorbeeld een tom of crash). Als ik de arp. af zet loopt de drumtrack weer niet door.
Nou ja, veel beter kan ik het niet uitleggen, zoals gezegd ik = een beginner.. ;{

- of heb je de drums met de arpeggiator gemaakt?
- wanneer springt ie precie op de arp? Als je de drums inlaadt?

Misschien dat daar de knik in de kabel zit, maar dan weet ik niet precies wat je bedoelt.. Komt er op neer dat er zonder arp geen drums is.... inderdaad.

Back