[TechHouse] Solid - Transition

Geen kazige melodieen hoor.
Het luistert lekker weg zo.

Ja, goeie tip van dat weinig mid.

Ik merkte het op toen ik de track aan het afmixen was en ik de spectrum analyser zag. Het was me eerlijk gezegd nog niet eens zo opgevallen tijdens het beluisteren van de track. Waarschijnlijk had ik ff rust moeten nemen.

Is trouwens nog niet eens heel makkelijk op te hogen, die midden freqs. Want simpelweg over de eindmix het mid omhoog gooien, dan krijgt de lead ook meer mid, terwijl het voornamelijk bij de cymbals en percussie ligt denk ik. Misschien een beetje bij de onderliggende sounds. Ik ga daar nog eens wat mee vogelen.

Nog een tip.

Mix met je oren. Niet met je ogen.
Een spectrum analyzer kan handig zijn maar elk nummer is uniek dus het spectrum ook. :)

Ja, daarom zei ik ook hoe dat bij mij ging met die mids. Dat het me tijdens het luisteren niet opviel. Heb de track zelf op mijn studiomonitoren en in de auto geluisterd. Maar als anderen het opvalt tijdens het luisteren dat er te weinig mid in zit, dan neem ik dat serieus.

Kan natuurlijk ook dat Backdrop het zei omdat het display van Winamp weinig mid aangeeft?

Mid zat (naar mijn smaak). ;)

Leuk nummer, die lead klinkt een beetje naar een sh-101.
Bij die breaks denk ik telkens: "beetje cheesy", maar dan gaat het toch weer leuk verder. :D

Ik kan het wel waarderen.

oh ps: De rides kappen erg abrupt af telkens...

Origineel geplaatst door Solid_Snake
Kan natuurlijk ook dat Backdrop het zei omdat het display van Winamp weinig mid aangeeft?

Geluisterd op HR824's (ok en ff met de RME totalyser gekeken) :)

Klasse.

Vind dit lekkere muziek. Eerste uur techno.

Ik persoonlijk vind die melodie iets te...(bij 1min. 25) niet dat het niet klinkt. zeker niet, maar niet mijn ding.

de 2e keer luisteren valt ie mee.

Goeie track:kroon:

Origineel geplaatst door OnAcid
Mid zat (naar mijn smaak). ;)

Leuk nummer, die lead klinkt een beetje naar een sh-101.
Bij die breaks denk ik telkens: "beetje cheesy", maar dan gaat het toch weer leuk verder. :D

Ik kan het wel waarderen.

oh ps: De rides kappen erg abrupt af telkens...

Ja, goed opgemerkt van de rides. Moet ik nog aanpassen.

De lead komt uit de Albino2, maar is volgens mij zo simpel dat ie op heel veel synths kan worden gemaakt. Ben trouwens een avond lang bezig geweest met de leadmelodie maken, geluid erbij maken, andere melodie maken, toch weer een ander geluid pakken, etc. Uiteindelijk kwam ik hier op uit. Aan dat proces heb ik nog wel een andere melodie overgehouden, maar die komt in een nieuwe track.

Origineel geplaatst door Backdrop
Geluisterd op HR824's (ok en ff met de RME totalyser gekeken) :)

Ik ga eens ff proberen of ik wat meer mid in de track kan krijgen. En dan vergelijken tussen de twee versies.

Origineel geplaatst door Mexes
Klasse.

Vind dit lekkere muziek. Eerste uur techno.

Ik persoonlijk vind die melodie iets te...(bij 1min. 25) niet dat het niet klinkt. zeker niet, maar niet mijn ding.

de 2e keer luisteren valt ie mee.

Goeie track:kroon:

Ja, ik heb erg zitten twijfelen over de lead. Maar dat zullen wel meer mensen hebben als ze een track hebben gemaakt. Het ene moment vind je 'm geweldig en het andere moment helemaal niks. :D

Hey lekker minimalistisch trackje dit, zeker niet te cheesy, misschien de breaks wel, die kunnen wat anders. Luistert goed weg. Er zit wel een foutje in op 3:30 hehe.

Back