heel lange midi toon: inspringen mogelijk?

Bobby

.com
hoi! :)

een vraag, kzit met een tijdsverslindend issue waar ik graag een oplossing voor had gevonden. Hopelijik is er een oplossing voor tenminste. :geslaagd:
Ok, ik heb een midi kanaal met een fx op (soort noise fx) die (stel) op maat 4 begint en 16 (laten we lekker overdrijven) maten aanhoudt. Tijdens dat verloop word ie via midi cc gecontrolled (modulatie, cutoff, reson.). Omdat deze instelling een proces is dat niet van de eerste keer snor zit, moet ik em vaak opnieuw afspelen, TELKENS van maat 4, waar die lange noot begint. Dit is wel onhandig ingeval ik enkel in de laatste maat wat wil bij sturen, u know.
Is het dus mogelijk om (stel) op maat 20 in te springen?
(en op maat 19.9 stop en op 20 terug midi starten is geen goede optie aangezien het fx sterk envelope afhankelijk is)

Lukt dit? :confused:

Is de basis altijd hetzelfde (dus de fx met de envelope) en alleen de modulatie afwijkend?

Dan kan je de basis opnemen en als audiobestand in je sequencer afspelen. Vervolgens hier overheen de modulatie doen. Omdat het audio is kan je veel makkelijker ergens halverwege beginnen met afspelen.

Origineel geplaatst door Solid_Snake
Is de basis altijd hetzelfde (dus de fx met de envelope) en alleen de modulatie afwijkend?

Dan kan je de basis opnemen en als audiobestand in je sequencer afspelen. Vervolgens hier overheen de modulatie doen. Omdat het audio is kan je veel makkelijker ergens halverwege beginnen met afspelen.
wel ik had graag de modulatie via midi behouden.

Anders uitleggen: stel je hebt een toon die van 4 maten aanhoudt; kan je direct vanaf maat 3 midi luisteren, dus zonder de eerste 3 te moeten doorlopen?

Maar tis niet mogelijk geloof ik, aangezien de noot niet getriggerd wordt.
tZal een tijdrovende klus worden.

Ik zie ook toch enkel maar de optie van solid snake als goede mogelijkheid.
Een ander ideetje misschien, zet het betreffende deel tijdelijk in een heel hoog tempo.

Wat dacht je ervan als je de desbetreffende noot zelf speelt op het desbetreffende moment :eureka:

(gewoon naar de juiste maat gaan en de toets indrukken, inhouden en op play drukken)

Origineel geplaatst door Sander02
Wat dacht je ervan als je de desbetreffende noot zelf speelt op het desbetreffende moment :eureka:
daarop anticipeerde ik via m'n maat 19.9 - 20 aanvulling. Het is niet zo'n beste oplossing omwille van de envelope van de fx: die is pas na 2 maten ongeveer in regime, dan pas wordt ie gemoduleerd.
Maar de oplossing zit in een combi ja, 2 maten voor het te editteren stuk zal ik em even zelf opnieuw inspelen, en achteraf vervang ik het dat weer door de noot vanaf het begin helemaal door te trekken.
Tempo even verhogen is ook wel een oplossing ja, hermax.

Bedankt :kroon:

Back