Studio uittekenen (inc. gear) Visio?

Musiquence

Midioot
Hallo allemaal!

Ik wil graag mijn studio in kaart brengen op de pc. Het wie-wat-waar, maar natuurlijk vooral bekabeling, audio- en midi-patchbays en m'n mixers.

Zelf dacht ik aan Visio van Microsoft. Ik weet dat daar van de stencils voor zijn van allerlei instrumenten, maar weet niet of die ergens freeware te scoren zijn.

Als iemand anders een goed alternatief heeft of zijn/haar ervaringen wil delen over dit onderwerp... heel graag!

Alvast bedankt voor jullie reakties!

Als die stencils nie freeware verkrijgbaar zijn kan je natuurlijk ook jpg's van internet downloaden en die in je tekening gebruiken. Ook aan die jpg's (of andere images) kan je van die snap-points (of hoe heten die dingen) plakken, zodat je lijntjes netjes meeverplaatsen als je een plaatje verplaatst.

Okay... dus da's wel te doen. Ik werk bij HP en van alle servers en netwerkcomponenten zijn er wel van die plaatjes beschikbaar, dus ik heb wel de standaard 1U, 2U, etc. 19" maten...

Thanks, ga ik toch maar weer 's lekker met Visio stoeien! :okdan:

Als je het helemaal Freeware wilt houden, kan je ook denken aan Open Office. ( www.openoffice.org )

In de "Tekening" module kan je ook overzichten maken met plaatjes. Je kan dan ook kabeltjes trekken naar zgn. plakpunten, die dan weer meeverhuizen als je het plaatje verplaatst op het werkblad.

Ik doe veel van dit soort gedoe in MsAccess. Is natuurlijk geen freeware, maar vaak wel al in de MsOffice hoek aanwezig.
Je kan daar vrolijk buttons en lijntjes tekenen, en indien nodig nog allerlei interessante dingen achter die buttons haben ook. Eigenlijk gebruik je het dan alleen voor het tekenen van een scherm, zonder een echte database erachter.
Maar, veronderstel dat je al je instrumenten als button op het scherm zet, kan je allerlei informatie daarover natuurlijk weer met een extra scherm oproepen. Best wel makkelijk in gebruik.
Natuurlijk wel alles zelf tekenen. Er zitten geen templates bij.

Back