Microwave1 met filterinputs (4X) 300 euro

offtopic:

Hoe is die filter mod? Hoe klinkt het filter op externe geluidsbronnen?

Ik ken de MiniPole niet zo.....wat zou dat kosten, zo'n mod laten doen? Wil mijn Six~Trak ook laten modden met multi-outs, dan kan dat gelijk in een ruk door ;)

Oh ja waarom maar 4 inputs? Gewoon niet meer nodig of is er nog een bepaalde reden om dat te doen?

Er is nogal een verschil tussen de verschillende filtermods, natuurlijk.
Heb een aantal synths met external in, maar ik vrees dat geen enkele in de buurt komt van genoemd filter; zelfs een MW II of XT klinkt op dat punt gewoon minder lekker...

Het punt van de MicroWave I is: deze heeft één van de lekkerste VCF's (geen software implementatie, dus) die ik ken.
Lekker bruut, karakter en met een stevige resonance.
Inderdaad zoals VL1 zegt, hetzelfde filter als in een Waldorf MiniPole filterbank(je).

4 inputs, dat lijkt me eerlijk gezegd méér dan genoeg. De synths die ik heb hebben maar één of twéé inputs, die je dan bijv. gebruikt als insert of send/return. Kan me dus niet voorstellen waarom je er zoveel zou willen hebben, maar OK...

Grappig dat je dat zegt Hanz, ik vind het filter van de MW1 namelijk ook zeer sappig :W
En dan vind ik het dus vreemd dat in de bespreking in Midi Interface van (ik geloof) feb. '90 het filter werd afgeschilderd als kil, dun, schel....OK het is niet het warmst klinkend filter dat ik ooit heb gehoord, maar dit is wat overdreven vind ik...

Heeft iemand trouwens enig idee of deze filtermod zelf te doen is (lees: zijn er schema's / bouwbeschrijvingen te vinden op het net ?)

Origineel geplaatst door Hanz
Er is nogal een verschil tussen de verschillende filtermods, natuurlijk.
Heb een aantal synths met external in, maar ik vrees dat geen enkele in de buurt komt van genoemd filter; zelfs een MW II of XT klinkt op dat punt gewoon minder lekker...

Het punt van de MicroWave I is: deze heeft één van de lekkerste VCF's (geen software implementatie, dus) die ik ken.
Lekker bruut, karakter en met een stevige resonance.

Hoi ,over miniworks geproken..die klinkt lekker ja, Heb er een liggen waar ik weinig mee doe,
De sound is VET en je hebt meer modulatie mogelijkheden dan bij die filtermod. en dan de drive
knop he, lekker oversturen die filter!

* IK MAG NIET HET FORUM SPAMMEN MET TE KOOP ADVERTENTIES *

:koffie

Last edited by a moderator:
Origineel geplaatst door pfdsaa
Hoi ,over miniworks geproken..die klinkt lekker ja, Heb er een liggen waar ik weinig mee doe,
De sound is VET en je hebt meer modulatie mogelijkheden dan bij die filtermod. en dan de drive
knop he, lekker oversturen die filter!

:koffie

Is er ergens een sound example van dit bakkie. Zie nu trouwens dat de prijs sowieso niet erg scherp is als je kijkt dat die op Ebay 300 kost en dan heb je hetzelfde 4 x!

Klinkt zo'n filter nou eigenlijk beter dan een AKAI MFC42 bijvoorbeeld?

EDIT: Onzin weggehaald :)

Laatst gewijzigd:
Back