[Doepfer] Drehbank nu leverbaar in Grijs.

JohnnyBusca

rocket scientist
Doepfer heeft zijn Drehbank nu een beetje strakker gemaakt. Geil grijs!

db_gr.jpg

Voor 400 Euro heb je nu een mooie handige midicontroller met maar liefst 64 draaiknoppen. Verder 8 factory settings en 2 user settings. Deze settings zijn makkelijk met een editor te wijzigen. Verder heeft ie ook een soundiver driver. :)

http://www.doepfer.de/db.htm

jip.. Maar ze moeten ook 64 controllers kwijt. Ik persoonlijk vind het niet heel erg. Ik ben het gewend met de Pocket Controller en de A-100..

Is dat niet al twee maanden zo ?

Is dat niet al twee maanden zo ?

Of vergis ik me.. maar ik dacht dat die Doepfer 'Grey-line' al een hele tijd beschikbaar was.

Wel mooier dan die blauw-gele panter print van onze pocket controller ;)

Sych!

Sych!

Ah.. okee.. beter lezen Crazzie.. ze zijn nu LEVERbaar..

:bekdicht:

Ik vind het wel weinig usersettings hebben, of maak en bewaar je die op de computer en dan sysexen ofzo? Maar dan nog is 10 niet ongelooflijk veel lijkt me.

Craz, welke was die ene controller weer waar je boven elk knopje een schermpje had en de midicontroller kon selecteren? Hoeveel knoppen had die? En hoeveel usersettings?

Dat is de ten control. Boost heeft ie en er zijn al verschillende threads over die controller.

2 user presets lijkt te weinig, maar volgens mij is dat niet zo. Live heb je aan 64 controllers meestal wel genoeg om al je apparaten aan te sturen. Je wil ook wel weten waar iets zit, dus links boven de cutoff en resonance voor de ATC, enzo..

Wisselen doe je dus waarschijnlijk niet zo vaak.

Verder kun je wel al je user presets opslaan in de editor, dus als je toch een computer gebruikt dan kun je nog steeds snel wisselen. (imagine.... Alle rebirth controllers onder een logisch knopje... Alle Reaktor-shit..)

persoonlijk heb ik geen enkele moeite met de krappe tussenruimte tussen de draaipotjes.... maakt het 'vingeren' van meerdere knopjes tegelijk wel heel aantrekkelijk namelijk :fuckoff:

De analogofielen onder ons zullen ook de 8(!) CV-inputs op de Drehbank weten te waarderen; ik gebruik ze zelf regelmatig met analoge sequencers, LFO's etc. Via editor-software zijn diverse parameters (samplerate, offset, min/max voltage etc) in te stellen.

Aantal Bank-presets is inderdaad wel weinig, maar is met de editor of sysex-dumpjes prima op te vangen.

Mijn conclusie: MUST BUY!
(misschien zelfs met blauwe leds leverbaar?)

yup, zeer vet maschien.
'kheb zelf de bruine (ouwe), die ik voornamelijk gebruik om bij de verborgen parameters van de quasimidi 309 te komen..

en 't zijn trouwens 128 toewijsbare controllers; 2 banken van 64.

enige nadeel vind ik de "wallwart" stroomvoorziening. maar dit is doepfer schijnbaar eigen. (je zou denken dat het niet zo moeilijk is om er gewoon een adapter in te bouwen...)

De drehbank is een perfecte machine om een of twee synths op te mappen of een mixer en een synth etc...

Ik gebruik hem om 16 x 4 aux sends te controllen op bank 1 en om de creamware miniscope op bank 2(minimoog) te bedienen.

Groot voordeel ten opzichte van andere controllers:
-64 pots direct beschikbaar (door een druk de volgende 64)

-per pot sysex string en step quant., channel, range to/from etc.
(voor bijv. 5 standen switches) dit is dus ideaal voor golfvorm selectie op de minimoog etc

De nieuwe zilveren ziet er wel gelikt uit.

Take care,

Septic

Origineel geplaatst door JohnnyBusca
Dat is de ten control. Boost heeft ie en er zijn al verschillende threads over die controller.

De 10 control is vele malen overzichtelijker, ook kan je makkelijker bij de knopjes en hij heeft 100 banken van 10 controllers waar je bij elke controller in het lcd schermpje kan lezen wat je ervoor ingesteld hebt en het zelf ook nog andere naampjes kan geven

Ik heb liever een 10control dan 10 drehbanks

Jammer alleen dat er bij mij in een lcd een fikse scheur zit

Rond de 450 Euro

Rond de 450 Euro

Ik zag 'm in de Germanij staan voor 450 Euro de pleuro..

Leuke feature van de 10Control is trouwens dat ie je kan laten zien op welke waarde een bepaalde controller staat.. voordat je aan de betreffende knop gezeten hebt.

Voorwaarde is wél dat je synth de controller-waarden uitstuurt na het wisselen van patch.. en tja.. welke synth doet dat ? (zover ik kan nagaan alleen Reaktor3).

Maar met een drehbank kun je wel lekker een 16 steps analoog-achtige sequencer bouwen in combinatie met een Micro Modular. Dat kan met een 10 control niet... 10 steps. vaag. Verder wil ik bij een step sequencer geen rotary dials. Maar dit is eigenlijk geen 10-control vs Drehbank thread.

Je krijgt er nu een OEM versie van Emagic's Sounddiver bij.

Wat wil je weten over het Regelwerk?

hm het lijkt me wel een interessante controller annex sequencer.
ik wil aan de schuifjes mijn cc# 's van de micro q toewijzen en m ook nog eens gebruiken als pattern sequencer....

is het dan wat?

Back