nou dan zal ik me ook maar ff voorstellen

oozi

Ouwe rot
hoi mensen,
ik ben dus nieuw hier, en ik kom ook uit eindhoven.
ik maak acidtekno onder de naam oozi, en probeer qua gear een beetje een balans te vinden tussen oud vet analoog en modern gebruiksvriendelijk en portable. dit heeft tot nog toe geresulteerd in de volgende gearlist:

- akai asq-10 sequencer (mpc-60 zonder sampler)
- quasimidi 309 met audio-expansie
- doepfer drehbank midicontroller (128 assignable midi controllers: filter heaven!)
- electribe ES (sampler)
- roland tr 707
- korg ddm-220 percussion module (pre-midi)
- syntecno teebee 303 (1e versie)
- yantra/green eye 303 clone
- roland mc 202 (met vernieuwde cv/gate inputs & xtra porta/filter input)
- DSM-200 percussion module
- behringer virtualizer
- modded ibanez fuzzwah
- ibanez distortion pedal
- behringer MX2642 mixer (6 aux)
- midi splitter
- midi merger
- korg kms-30 sync box
- midi keyboard (voor programmeren van de asq)
- doepfer Maq16/3 analoge sequencer (1e versie)
- Linndrum LM2
- amd 1200 voor opname/mixage
- shitloads of cable

als je wilt kan je wat ouder werk beluisteren op mp3.com:

http://www.mp3.com/oozi

verder zijn we een jaar of 3 geleden een non-profit platen label begonnen dat best goed loopt, KXstarter Records. (gelieërd aan het KX soundsytem uit eindhoven). tot nog toe 1 7" release en 5 12" s. en de 6e is onderweg...

site (die dringend aan een update toe is) hiervan is
http://kxstarter.freetekno.nl

- yantra/green eye 303 clone
- roland mc 202 (met vernieuwde cv/gate inputs & xtra porta/filter input)
Die clone ken ik niet.. Is het wat?

Porta / Filter input.. Gebruik je die ooit? De Porta van de 202 is vrij mager. Triggered ie de Porta of neemt ie de function van de porta potmeter over. (Het eerste is interessant, het tweede minder lijkt me)

Uiteraard welkom... Acid uit Eindhoven... Kan niet beter!

Origineel geplaatst door JohnnyBusca

Die clone ken ik niet.. Is het wat?

Porta / Filter input.. Gebruik je die ooit? De Porta van de 202 is vrij mager. Triggered ie de Porta of neemt ie de function van de porta potmeter over. (Het eerste is interessant, het tweede minder lijkt me)

die clone is ooit door een jongen uit eindhoven gebouwd. hiervan heb ik 'm niet gekocht; d'r zat weer iemand anders tussen. maar de bouwer kwam na een optreden in de fnr naar me toe om te zeggen dat ie er van stond te kijken dat ie het nog deed. 't is dus niet een in de winkel verkrijgbare.. maar qua geluid is ie erg lekker. hij loopt bij mij standaard door de distortion, en dan lijkt ie erg...
maar vooral de combinatie met de Syntecno TeeBee is erg okee. de syntecno is erg vet, vol en dik qua geluid, de Yantra juist wat snerpender..

hier is een track die met 2 lagen yantra clone is opgebouwd. afkomstig van KXstarter 2005.

de porta input is in principe porta aan/porta uit. dus de eerste optie de je noemt. en dan is ie inderdaad erg leuk. die filter input is ook leuk, maar die functie is niet zo hoorbaar. gebruik ik dus ook eigenlijk niet. maar met de vernieuwde (=strakkere) CV/gate in en de porta in kan je erg leuke dingen doen.
ik heb overigens geen idee wie die mod erop heeft gezet. zat er al op toen ik 'm kocht. verkoper wist 't volgens mijzelf ook niet want hij zei er nix over. en ik kwam er pas na een maand achter.....:)

Je hebt dus die mod dat de CV-in direct naar het analoge circuit gaat en niet via het digitale.. En dus ook niet constant die irritante noten op je display. Die porta mod is inderdaad leuk. In combinatie met een TR-606-je kun je dan gefreaked zooi maken. :)
Leuke track :) Leuk bij 1:45 al die bliepjes! Ik ben echter wel benieuwd hoe hier een LM-2 bij past. ;) Het is geen echt 303 geluid, maar dat geeft hier eigenlijk helemaal niets.

Welkom oozi ,

Leuke binnenkomer; meteen een gearlist én een vette track!!

Oxy

hey welkom hang je jas op

Yantra..

Yantra..

Dat bakje heeft wel een lekker geluid.. Inderdaad komt het niet in de buurt van een echte 303.. maar misschien daarom juist interessant.

Mocht die gozert er nog meer willen bouwen.. dan hoor ik dat graag!

Back