[808snare gezocht]

C738

Meubilair
Hoi!

Na wat zoeken op het internet heb ik nergens echt lekkere samples kunnen vinden van 808 snares.
Vaak zijn het dezelfden of laat de kwaliteit te wensen over. Wat ik zoek is niet ge eq-de samples.
Het liefst een stuk of wat verschillende.

Eigenlijk hoop ik op iemand hier met een 808 die een stel snare hits voor me op wil nemen en de settings tussen de snares door even iets bijstelt en dat opneemt in een wavje... het hoeven niet eens losse samples te zijn. Als ze lekker met zijn allen in 1 mono wave file zitten ben ik al tevreden. Knippen doe ik zelf wel :D.

Dus, als iemand me wil helpen :) :D :okdan:

-C-

[beetje off topic mode]
Wil het nogwel wat zwaarder stellen [zonder daarbij een analoog vs. digitaal te beginnen], heb zelf een tijd lang een 808 gehad en deze verkocht. Maar een goed sample setje van de 808 die tref ik nergens. Heb o.a. die van de Interface cd en Hollow Sun. Maar die missen diepte en punch. Volgens mij kan bijna niemand een 808 goed sampelen. Of wel..............?????`
[/beetje off topic mode]

tr808

tr808

hay C738

Ik kwam wel deze tegen op het web hij is niet duur

TR-808 Roland drum machine-LARGE- fridge magnet

lol

Greetz Turte l:doei: :doei:

Attachments

• 909.jpg
    909.jpg
    21,3 KB · Bekeken: 133
@yawgmoth: Dat heb ik inderdaad vaker gehoord, maar ik wil het sowieso proberen. Met veel geduld kan het nooit slechter worden dan de samples van het web of eventueel andere sample cds.

Ik ben trouwens gek genoeg om met mijn sampler onder de ene arm en een hertog jan proefpakket (8 flesjes hertog jan, diverse soorten + een leuk glas) onder de andere bij iemand langs te gaan met een TR-808 hier in de buurt om es wat samples te trekken van het apparaat :D.
Dus, iemand in de regio groningen die wel van een biertje houdt en mij zijn 808 (en eventueel andere apparaten) wil laten samplen?

-C-

Re: tr808

Re: tr808

Origineel geplaatst door turtel
blablablablabla

lol

blablablablabla :doei: :doei:

Je weet wat ze zeggen over mensen die om hun eigen grappen lachen?!

;) :P 8o)

-C-

Hey te gek joh! :D ik heb ze effe geluisterd en ze klinken behoorlijk okay :D.
Morgenavond ga ik met mijn zwitsers wave-zakmes aan de gang en alles netjes opknippen. Misschien kan ik iet leuks met velocity layers doen :).

Thanks! :okdan:

-C-

Als je nog een ander geluidje uit de 808 nodig hebt, zeg je het maar. Kleine moeite dacht ik zo.:biertje:

Had e-labs niet een hele serie demo samples wo 808 op het net staan?
Volgens mij moest je je eerst registreren en kon je van een aantal sample cd's
wat voorbeelden (loops. synthgeluiden en ind. verschillende drums) down
loaden. Daar zaten bruikbare samples tussen. Kweet uit mijn hoofd niet
hoe die 808 klonk.

Ik heb zelf eens een dr110 gesampled in mijn mpc en ik moet zeggen dat dat veel levendiger klonk dan de meeste 808 samples op het net. Veel punchier, meer karakteristiek. Mijn advies: neem je mpc naar iemand toe en probeer het zelf te doen.

Hey die samples klinken nog redelijk dun vinnik.
Dan denk ik dat er in veel platen nog een hoop productie overheen is gegaan (laag erbij, compressie e.d.).

Back