SCSI ID Help

Vlex

Wa zeggie baard?
Whelp! ik zit helemaal klem met mn SCSI HD, wat t geval is: het gaat om een externe scsi hd, voor mn S2800. De externe ID kiezer is niet aangesloten, dus die vergeten we even.

Het ID staat nu ingesteld op 2, maar probleem is, dat mn S2800 standaard laadt op 5, wat betekend dat ik steeds weer het SCSI ID in mn sampler moet aanpassen.

Nu heb ik een reference gevonden, maar snap er weinig van.

http://www.seagate.com/support/disc/scsi/st31200n.html

Moet ik dus op 2 plekken mijn SCSI ID instellen? Dan staat er ook nog in mn S2800 een SCSI drive ID (default=5) en een local SCSI ID (default=6) Die eerste gaat om mn externe, en die laatste? is dat intern ofzo?

Toen ik aan het proberen was, gebeurde t namelijk een keer dat de default ID in S2800 opeens 7 was... terwijl ik NIKS met sampler had gedaan? Roaar?

Alvast bedankt!

Vlex

Probeer je HD eerste eens instellen op ID 5 (volgens de handleiding van de HD jumpertje op A2 en A0) Als de externe ID kiezer er niet op zit, of zo laten op ID 2 of open schroeven en......

Alle apparaten in een scsi-keten hebben een eigen uniek ID. Dus de Akai sampler heeft standaard 6 als ID en gaat er in eerste instantie vanuit dat de HD ID 5 heeft (Dat geeft mijn S3000 standaard, ik neem aan dat dat bij die van jou wel hetzelfde zal zijn)

Je schrijft dat het een externe HD is, mooi in degelijke box met voeding ?. Ik neem aan dat deze dan twee scsi aansluitingen heeft ?
Op een van deze twee zal een terminator moeten zitten, teminste als je HD aan het einde van de scsi-keten zit. Als je geen terminator hebt kan je proberen de termination power op de HD aan te zetten (paar jumpers, dit staat ook in de handlieiding) Of deze laatste manier goed werkt weet ik niet, dat verschilt nog al eens. (ik zelf heb hier met mijn S3000 nooit problemen mee gehad)

Als je geen, of onvodoende functionerende terminator hebt kunnen er rare dingen gebeuren, soms werkt het niet soms wel en het kan ook gebeuren dat een ID verspringt naar een andere, terwijl je het niet zo hebt ingesteld....misschien is dat het ??

Succes

Back