32 MB voor CD-3000(i), S-2800(i), S-3000(i), S-3200 voor weinig

Boemtsjak

tsjinge tsjinge boemtsjak
Tot voor kort betaalde je je helemaal scheel als je het geheugen van je Akai CD-3000(i), S-2800(i), S-3000(i), S-3200 wilde uitbreiden. Maar nu lijken er voor de bezitters van deze samplers betere tijden te zijn aangebroken. Bij toeval kwam ik deze advertentie op eBay tegen: http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=3768809777 Voor 69 Euro exclusief verzendkosten krijg je een geheugenkaart met daarop 2 SIMMs met in totaal 32 MB geheugen! Zelfs de CD-3000(i) en de S-2800(i) kun je hiermee tot 32 MB uitbreiden, in tegenstelling tot de geheugenmodules van Akai waarmee je tot maximaal 16 MB geheugen kon komen. De installatie van de geheugenkaart is ook nog eens heel eenvoudig, dus wat wil je nog meer. :)

Origineel geplaatst door radiance
M'n S3000XL is al een tijdje de deur uit maar toch bedankt ;)

Mischien dat AKAI sampler bezitters hier wat aan hebben?

LEZEN!!!!!!!
De S3000XL staat er toch niet bij?!!
Omdat daar goedkoop standaard pc 72 pins geheugen ingaat, en laat het daar nou net niet om te doen zijn:(

Idd, boemtsjak ik kende hem ook al, prachtige oplossing!!
Ik had die jongens al gemailt of ze ook zoiets voor de S950 hebben, maar helaas.
Geheugen van de S950 is en (zucht) blijft duur;{

Sorry voor de ongeduldige toon, maar de grap is dat tot voor kort het geheugen van bovengenoemd
nog altijd duur was, en heel duidelijk in de adv staat dat de XL versies niet compatibel zijn,
maar die hadden al goedkoop geheugen....overigens is het een "duur" linkje, fixe prijzen van "down under".

Origineel geplaatst door Boemtsjak
Prima link, want daar kun je zien dat je voorheen omgerekend zo'n 311 Euro kwijt was voor zo'n zelfde geheugenmodule van 32 MB (ok, inclusief verzendkosten, maar toch).

Idd, dit is een hele mooie "cheapo" oplossing, en ziet er doordacht uit, iemand al ervaring mee?

Zou een fantastische oplossing zijn! Ben alleen bang dat dit goedkopere geheugen tikjes en haperingen veroorzaakt tijdens het afspelen van de samples. Gebeurt ook met Yamaha samplers waar je goedkoper geheugen in zet. Het apparaat accepteert het geheugen weliswaar en je krijgt netjes 16 MWORDS in beeld, maar zou je ook garantie hebben met afspeelproblemen?

Als het werkt ben ik er wel voor te vinden!

Origineel geplaatst door De Toverkoning
Zou een fantastische oplossing zijn! Ben alleen bang dat dit goedkopere geheugen tikjes en haperingen veroorzaakt tijdens het afspelen van de samples. Gebeurt ook met Yamaha samplers waar je goedkoper geheugen in zet. Het apparaat accepteert het geheugen weliswaar en je krijgt netjes 16 MWORDS in beeld, maar zou je ook garantie hebben met afspeelproblemen?

Als het werkt ben ik er wel voor te vinden!

Ik zou ze even mailen, als het een net bedrijf is kunnen ze je een objektief antwoord geven.
Op voorhand lijkt me het vreemd om met een oplossing te komen, die niet werkt.
Uiteindelijk is het er voor gemaakt en (ik hoop) ook getest.

Dat van dat Yamaha voorbeeld is vaak een keuze die zelf wordt gemaakt om geld uit te sparen,
maar wat niet wordt aanbevolen (is getest) door de fabrikant, dus voor eigen risico.
Ik vind dat er toch wel een duidelijk verschil is.

Back