Micro Modular Probleem

Caboys

Leed
Hallo mensen,

Dit is mijn setup:

Clavia Micro Modular
Roland R8
Midisport 1x1,

werken deze spullen allemaal goed samen,

ik krijg het allemaal niet aan de praat, ten eerste kan ik mijn Modular niet editten via mijn PC,
en ook krijg ik mijn R8 en Modular niet synchroon, heb wel een midikabel,

Waar ligt de fout?

Misschien heeft iemand handleidingen van deze apparaten, dat scheelt misschien al een paar problemen.

Nog een paar vragen:

Werkt een Micro Modular zonder toetsenbord(niet van de PC)
Werkt een Micro Modular met een Midisport 1x1

>erkt een Micro Modular zonder toetsenbord(niet van de PC)

Natuurlijk.

>erkt een Micro Modular met een Midisport 1x1

Ja, maar midisport 1x1 betekend dat die maar 1 in en out heeft? Dan kun je hem enkel aansturen OF editten, dus niet allebei tegelijkertijd.

>Clavia Micro Modular
>oland R8
>idisport 1x1,
>ken deze spullen allemaal goed samen,
>
>k krijg het allemaal niet aan de praat, ten eerste kan ik mijn Modular niet editten via mijn PC,
>n ook krijg ik mijn R8 en Modular niet synchroon, heb wel een midikabel,
>aar ligt de fout?

Hoe heb je het aangesloten?

Hoe wil je de R8 syncen? Als master of als slave?

Je hebt wel een Midikabel zeg je :D...heb je die wel aangesloten?

Het werkt niet als je ze ze gewoon naastelkaar zet natuurlijk :D

hehe, nee ik heb wel een midi kabel tussen beide aparaten gestopt,

ik wil de R8 als master,

dus ik heb hem bij de R8 in de OUT en bij de Modular in de IN gestopt,

maar waarschijnlijk moet je nog iets instellen ofzo, maar zonder handleiding vind ik de R8 best lastig.

En nog iets, ik heb een R8 kaart met 808 geluiden, maar als ik die laad, hoor ik een hoop geluid, behalve 808 geluiden.

Dus ik kan beter een MIDI sport 2x2 aanschaffen?

Ik gebruik een midisport 4x4, en daarmee kan ik prima de MM editten. Hoe heb je de MM aan de PC aangesloten?

Wat de R8 betreft: volgens mij verzendt ie automatisch midic clock signalen, maar dat weet ik niet zeker. Heb je in de micromodulair wel een patch ingeladen waarbij het tempo met midi is gesynct? De geluiden van de 808 kaart moet je eerst nog toewijzen aan de instrument assign. Dan hoor je ze wel.

wil je de R8 als sequencer gebruiken of als MIDI/wordclock/MMC-master (om de timing gelijk te laten lopen van loops)? Ik weet niet of de R8 dit kan hoor! Het is hoedanook belangrijk om de R8 en de MM op hetzelfde MIDI kanaal te hebben staan...

Origineel geplaatst door Lacertus
Het is hoedanook belangrijk om de R8 en de MM op hetzelfde MIDI kanaal te hebben staan...
MIDI clock is toch niet afhankelijk van een kanaal? :confused:

Ik heb de MM aangesloten via de out/in voor de PC naar de Midisport 1x1, en die gaat dan via een usb kabel naar de computer.

En ik had een MIDI kabel tussen de R8 en de MM gestopt, ik had van iemand gehoord dat een 1x1 voor mij voldoende was, maar dat blijkt dus niet zo te zijn..

Origineel geplaatst door Caboys
Ik heb de MM aangesloten via de out/in voor de PC naar de Midisport 1x1, en die gaat dan via een usb kabel naar de computer.

En ik had een MIDI kabel tussen de R8 en de MM gestopt, ik had van iemand gehoord dat een 1x1 voor mij voldoende was, maar dat blijkt dus niet zo te zijn..
Wat wil je allemaal met de pc doen? Alleen de MM edditen? Dan is een 1x1 voldoende, en kun de R8 als sync gebruiken. Heb je de MM wel goed aangesloten met de pc? computer midi out op MicroMod PC in, en computer midi in op Micromod PC out? Want dan zou ie 't gewoon moeten doen...

Ja dat heb ik allemaal wel goed gedaan, maar denk dat het aan de midi setting ligt.

Bij de editor, als ik daar port 1 op enable wil zetten, krijg ik dit in beeld

MIDI Problems Could not open port

Bij IN zie ik Midisport 1x1 staan en bij OUT Soundmax Wavetable synth:

klopt dat???

kan je niet zo'n kabel van je joystick poort naar midi nemen? en could not open oprt bla bla kan liggen aan de volgende instellingen:
config>system>advanced>instellinmgen voor prestaties>advanced>
processor gebruik op programma's instellen

Origineel geplaatst door Caboys
Bij IN zie ik Midisport 1x1 staan en bij OUT Soundmax Wavetable synth:

klopt dat???

Dat lijkt me niet, want het is een twee-weg verkeer. Je Out gaat dus naar een hele andere synth, waarschijnlijk een synth van je geluidskaart. Kan je die Out veranderen in het pop-up menuutje? [Midisport 1x1]

Als je die MidiSport 1x1 voor de Editor gebruikt, dan kan je altijd een andere Midi Controller op de Midi In van de Micro zetten en spelen.

Welk systeem computer met welk OS gebruik je?

Wout

Laatst gewijzigd:
klik met je rechter muis knop op het icoon van de modular editor.
kies eigenschappen / properties > compatibilities > kies uitvoeren in win98 modus.

dan kan hij de midi port wel openen.

het heeft mij vier maanden gekost om hier achter te komen

:(

Dit geldt alleen voor Windows XP en ook niet altijd. Heeft te maken met het feit dat niet alle drivers voor XP aangepast zijn...

Wout

Ik heb even alles opnieuw geinstalleerd, en nu werkt het wel, ik kan ineens de midi settings wel veranderen, en ze stonden al standaard op de midisport, hoe t komt weet ik niet, maar ben wel blij nu, in iedergeval bedankt.

Dit geldt alleen voor Windows XP en ook niet altijd. Heeft te maken met het feit dat niet alle drivers voor XP aangepast zijn...

Wout

Gisteren weer een Micromodular gekocht.
Aangesloten en natuurlijk eerst compatibilitiemode aangezet... en ja... uh nee dus, could not open port.:confused:

Uiteidelijk na wat geexperimenteer (en lezen van bovenstaande regel) compatibilitiemode toch maar eens uitgezet, en... ja hoor:) . Dus inderdaad niet altijd.:(

In iedergeval; The little red moster is back.

Back