[Ibanez] AD190 Time Machine delay/flanger

Nolet

verkeerd in goede staat
Zo,

Net auf eBay Deutschland een Ibanez AD190 Time Machine analoge delay /flanger gekauft! Richtig viel spass voor maar 125 euro dacht ik zo! Alleen kan ik er echt geen informatie over vinden op het grote internet. Harmony Central heef 1 review van een gast die zegt dat je er net zulke delays uit kan halen als de band Mogwai doet (= muren van geluid met oneindige echo's). Toen moest ik 'm hebben. Iemand meer info of ervaring?

Plaatje:

AD190.jpg

Helaas...

MAAR: ik ben wel benieuwd naar wat je allemaal met die FooD ! switch in deze bak kunt doen :W

ik heb er ooit zo eentje geleend gehad, vele vele jaren gelden toen er nog wilde gitaarnoise gemaakt moest worden 8)

heb em in ieder geval met spijt teruggegeven aan de eigenaar - ik herinner mij zelfs plots scenes waarbij er zeer wild met de schakelaar flanger/delay werd geschakeld :P

viele spass alvast, maar dat zal wel lukken denk ik !

hij lijkt verdomd veel op me ibanez ue 400/405
zelfde knoppen ... volgens mij is vrij simpel

regeneration is gewoon feedback .. dus die openzetten en ze blijven oneindig doorgaan ..

heb je een idee hoelang de delay is ?
die ik in die ue heb zitten is vrij kort .. nog geen 1 seconden dacht ik .. maar wel errrg dik !

Origineel geplaatst door MadR
hij lijkt verdomd veel op me ibanez ue 400/405
zelfde knoppen ... volgens mij is vrij simpel

regeneration is gewoon feedback .. dus die openzetten en ze blijven oneindig doorgaan ..

heb je een idee hoelang de delay is ?
die ik in die ue heb zitten is vrij kort .. nog geen 1 seconden dacht ik .. maar wel errrg dik !

Hij is heel simpel natuurlijk, alle knoppen spreken voor zich dacht ik zo. Maar vind jij 1 second een korte delay tijd?
Man, dat vind ik echt megalang! Ik zou niet weten waarvoor ik dat zou gebruiken. Ik gebruik altijd maar miliseconden.
Mijn favoriet is een 1/8 of een 1/8 triplet (dubbbb).
Bij een snelheid tussen de 120 a 140 bpm is dat zekers geen seconde. Dus daar maak ik me niet zo zorgen om.

Misschien als ik eventjes Mogwai / GodSpeed / Sigur Ros wil nadoen met mijn gitaar, dan zet ik 'm wel even helemaal open!

Origineel geplaatst door Nolet
Hij is heel simpel natuurlijk, alle knoppen spreken voor zich dacht ik zo. Maar vind jij 1 second een korte delay tijd?
Man, dat vind ik echt megalang! Ik zou niet weten waarvoor ik dat zou gebruiken. Ik gebruik altijd maar miliseconden.
Mijn favoriet is een 1/8 of een 1/8 triplet (dubbbb).
Bij een snelheid tussen de 120 a 140 bpm is dat zekers geen seconde. Dus daar maak ik me niet zo zorgen om.

Misschien als ik eventjes Mogwai / GodSpeed / Sigur Ros wil nadoen met mijn gitaar, dan zet ik 'm wel even helemaal open!

1 seconden is te lang .. heb de specs er bijgepakt
en hij komt niet verder dan 300 ms .. ik wil wel eens lange delays gebruiken om wat drumhits te herhalen .. zodat je wat meer groove of shuffle kan krijgen ...

Origineel geplaatst door MadR
1 seconden is te lang .. heb de specs er bijgepakt
en hij komt niet verder dan 300 ms .. ik wil wel eens lange delays gebruiken om wat drumhits te herhalen .. zodat je wat meer groove of shuffle kan krijgen ...

Ik ben allergisch voor delay op drums...deze gaat met name voor de gitaar en de synths gebruikt worden.

Ziet er wel een mooi bakje uit. Ik zou eigenlijk eens een analoge stereo delay met geheugen moeten kopen, als zoiets al bestaat en betaalbaar is :confused:

1/4 delay is 500ms bij 120BPM, dus 1 sec is idd al wel iets, zeker voor analoog denk ik dan. Delays niet syncen geeft altijd wat meer funk, analoog is dat zoieso al een moeilijkere klus 8~

Origineel geplaatst door Nolet
Ik ben allergisch voor delay op drums...deze gaat met name voor de gitaar en de synths gebruikt worden.

percussie dan ...
het moet iig subtiel gebruikt worden

op een kick of snare is het zeker eerder irritant ...
maar 1/4 hihats worden wel tot leven gewekt met een funky delay ..

;)

Back