Wie heeft de EWS64 XL geluidskaart ?

Hoi,

heeft iemand hier de Terratec EWS64 XL geluidskaart (of had..?)
Ik ben namelijk op zoek naar de bijgeleverde sample cd. Had deze ooit in mijn bezit maar ben hem kwijt en wil een oude track van mij opnieuw gaan maken....met een paar van die samples van die cd.

Laatst gewijzigd:
Bericht door een moderator:
Probeer concreet te zijn in je vraagstelling, en hetgeen je werkelijk wilt achterhalen. Deze vraagstelling nodigt uit voor een lange lijst ja'tjes en nee'tje, en het lijkt me niet dat je daar op zit te wachten.

Ik heb dr eentje, met 32 MB aan boord, hij functioneerde als mijn sampler. Het ding is nu op non-actief gesteld sinds ik een A4000 sampler heb, die vanuit midi-oogpunt zo'n beetje precies hetzelfde aan te sturen is. Editten vond ik op zich erg makkelijk toen EINDELIJK alle drivers en software voor elkaar waren.

-C-

IK sluit me geheel bij de moderator aan. Wat wil je eigenlijk weten?
Ja ik heb de terratec nog ergens liggen. Misschien schenk ik m ooit aan een museum! Als geluidskaart moet ik er een beetje van huilen. Kostte destijds meer dan de opvolger: EWS88MT (waar ik er nu twee van gebruik in de studio) maar kan daar qua functionaliteit niet aan tippen. Alleen de sampler is wel een leuk speledingetje. Dus mocht je er een kunnen of willen aanschaffen: DOE HET NIET!! tenminste als je van deze generatie computergebruikers bent (wat ik overigens met een ISA slot moeilijk vindt om te geloven }:| )

ik heb er ook nog ergens éém liggen. idd bekend verhaal. toen er eindelijk goeie drivers van waren, waren er geen moederborden met isa meer beschikbaar:(

Hij krijgt binnekort een 2e leven in onze oefenruimte, waar we een pentium 3 gaan neerzetten om muziekjes te kunnen luisteren, en ook snel onze nummers op kunnen nemen

Welke sampleCD heb je nodig? Er zaten verschillende CD's in het 2ehands pakketje dat ik ooit ontving en ik heb nog ergens zo'n Terrapack oid liggen. PB anders even.
BTW, ze zijn misschien onhandig en inderdaad ISA, maar als je nog zo'n oud computertje hebt (ikke! Athlon 1400) is-ie tegenwoordig super value-for-money; voor een paar euri zijn ze tegenwoordig te koop op marktplaats.

Origineel geplaatst door C738
Ik heb dr eentje, met 32 MB aan boord, hij functioneerde als mijn sampler. Het ding is nu op non-actief gesteld sinds ik een A4000 sampler heb, die vanuit midi-oogpunt zo'n beetje precies hetzelfde aan te sturen is. Editten vond ik op zich erg makkelijk toen EINDELIJK alle drivers en software voor elkaar waren.

-C-

Jij gebruikt twee ews88mtjes
Werken ze alle twee ook met cubase sx
Ik heb er ook 1 en ik wil er een tweede bij plaatsen
Daarom vraag ik het even!!,of iemand anders die het weet

Ik denk van wel,maar ik wil het zeker weten!!!!

Origineel geplaatst door mpower
Jij gebruikt twee ews88mtjes
Werken ze alle twee ook met cubase sx
Ik heb er ook 1 en ik wil er een tweede bij plaatsen
Daarom vraag ik het even!!,of iemand anders die het weet

Ik denk van wel,maar ik wil het zeker weten!!!!

Dat werkt.
Je kunt er max 4 naast elkaar hangen (staat ook ergens in de manual).

Origineel geplaatst door gemmetje
Dat werkt.
Je kunt er max 4 naast elkaar hangen (staat ook ergens in de manual).

Ik had het gelezen,maar nu weet ik het zeker:okdan:

Nu is de vraag wie heeft nog 1 te koop

erol, ik ben alleen 's avonds thuis, overdag staat mijn msn wel aan maar ben ik niet bij mijn pc.
Dus als je 's avonds online bent kan ik je je pakketje sturen ;).
Het gaat effe wat lastig worden met de kerstdagen, maar volgende week beloof ik beterschap :D.

-C-

Prijzen zijn een beetje aan de hoge kant
En ik heb daar ook al geboden op 1

Maar bedankt,Vol hangen met die dingen is nog niet zo'n gek idee,toch!!!!!!!!!

Inderdaad Twee ews88mt's gaan als de brandweer in de studio.
Realiseer je qua kabellengte echter wel dat het ongebalanceerde tulpjes zijn waar je op aansluit. Wil je absoluut storingsvrij, doe het dan gebalanceerd. Ik werk met hele korte kabels direct uit de mengtafel en heb zo geen last van storingen. Denk ook goed over mic-preamps (want die heeft de ews niet).

Op mn werk kan ik niet marktplaatsen, maar 150 a 200 euro lijkt redelijk voor de kaart in goede staat.

Ik ben ook zeer te spreken over deze kaart
Er is 1 min punt,ME werkt ie niet zo goed op
Bij mij dan!!!!

Asio:halleluja,meer heb ik niet nodig
Wel een 2e MT

Storing door de kabels,heb ik nu niet zo'n last van
denk met een 2e erbij wel?????

:dj:

Storing heeft niets te maken met de hoeveelheid kaarten, maar met de kabellengte. Hoe langer de kabel, hoe groter de kans op het oppikken van storingen in de ruimte (van andere kabels bijvoorbeeld of van zenders of andere apparatuur die bedoeld of onbedoeld uitzenden). Een gebalanceerde kabel werkt met een plus een min en een aarde. Door de plus en de min van elkaar af te trekken in een verschilversterker kan het overblijvende signaal (de ruis) worden weggefilterd. Het signaal is dus zuiverder. Ongebalanceerd werkt met een plus en een aarde eventuele brom, kraak, ruis, piep die onderweg wordt opgepikt kan niet meer worden weggefilterd.

Ik hoop dat dit verduidelijkt. Maar het gaat een beetje weg van het onderwerp in deze topic.

Back