[Film/videogame synthrock snippet?] Blue Steel

JeanV

Stamgast
Ik dacht laat ik ook eens een deuntje posten. Ik heb geen flauw idee hoe je de stijl zou moeten noemen. Misschien iets als up-tempo synth filmrock ofzo. Anyway, het geluid komt uit Reason en een JP8080. En ook nog een heel erg fout electrisch korg x5d gitaartje. Hij is nog lang niet af, en op 1:45 ga ik 'm zeker nog wel veranderen, ik heb er alleen nu even geen tijd voor. Van afmixen weet ik niet zo veel, maar heb m achteraf wel even door t-racks gegooid, de stereo enhancer.

Groeten Sjoerd

http://www.brightsite-prod.nl/Sjoerd/BlueSteelSnippet.mp3

Laatst gewijzigd:
klinkt wel lekker. denk dat een vocal nie mis zou passen, dus schrijven maar die tekst

Ik vind het lijken op een videogame begeleidingsmuziekje. Niet slecht, hoor.
Alleen de drums zijn wat te hard, te nadrukkelijk aanwezig.

Een beetje een combi dit tussen een oude synth-hit (de lead), een euro-house hit (de piano) en een muziekje bij een computerspel (de rest)...

vind het zeker niet slecht gecomponeerd, de drums zijn idd misschien wat hard, vooral de hihat komt hier (te) goed door,
verder leuke elementen.... heb wel het idee dat het stukje na de break bijna identiek is aan het stuk daarvoor.
Misschien nog iets meer variatie toevoegen??

Het klopt dat dat stuk erna hetzelfde is. Het nr is ook nog lang niet af, ik heb het er achter geplakt omdat het anders weer zo kort was. Na een aantal keer luisteren hoor ik inderdaad ook dat de drums wat aan de harde kant zijn, bedankt voor de tips.

ja, hihat is behoorlijk irritant scherp
verder zeker een aardige track!
het past denk ik wel goed bij zo'n vechtspel waar je eindeloos tuig in elkaar moet meppen zoals Final Fight :D

Back