S2800 Pitch Vraagje

Vlex

Wa zeggie baard?
Zit weer ff klem met mn s2800, ik heb er o.a een DR 202 aanhangen om samples te triggeren. Nu heb ik verschillende samples onder verschillende pads gehangen. Maar hij pitcht ze ook meteen naar de 'toon' van de pad. Kan ik de pitch niet op een of andere manier locken, dat welke knop ik ook indruk, hij altijd zn oorspronkelijke pitch houdt?

Alvast bedankt, groeten,

Vlex

dat moet vast en zeker kunnen... wat je doet is de keyboard tracking naar de pitch op 0 zetten en voila!

wat er nl. in de huidige situatie die jij schetst gebeurd is dat het pad een note nummer heeft die vervolgens aan jouwn sampler verteld op welke toonhoogte hij die moet afspelen. als je nu zorgt dat die specifieke midi data niet meer relefant is zal de pitch dus altijd hetzelfde blijven, hij triggered hem dan alleen nog zeg maar...

Hij klopt nog steeds niet helemaal. Bij 1 program ist gelukt (voices) nu heb ik een drumprogram en daar kloppen ze toch echt nog niet. Pitch staat op constant en ook bij pitch opties in akai staat alles op 0. Kijk ik misschien nog ergens overheen?

Back