geluidsfragment. Welke accoorden??

dutchalltheway

Nieuwkomer
Alleereerst..de beste wensen voor het nieuwjaar vanuit California.

Ik heb een fragmentje van een song dat ik probeer na te spelen op mijn keyboard. Helaas heb ik problemen met het vinden van de accoorden die hij (Mario Mathy) speelt. Is er iemand die zo vriendelijk zou willen zijn te luisteren naar dit stukje (10 seconden) en mij laten weten welke accoorden gebruikt worden? :) Dat scheelt mij wat slapeloze nachtjes....:biertje: Heel, heel hartelijk bedankt voor jullie help alvast.

https://www.sharemation.com/xythosw...er&XY_username=dutchalltheway&token=-24904014

volgens mij is dat gewoon een voice-sample melodieus gespeeld en geen akkoord

Ben het met Prophet eens: is gewoon een voice sampletje.

Inderdaad een beetje rare vraag, maar de melodie stem bestaat uit een toon, opgebouwd uit parallelen. Ik vermoed een grondtoon met een verdubbeling van twee octaven er onder en nog wat bovenop. Dat kan je door experimenteren wel vinden.

Het akkoordschema is in de eenvoudigste vorm, volgens mij:

G A / D / en herhalen
// // ////

maar zelf vind ik de A vervangen door een Bm7 spannender, vooral als je de G in de omkering neemt met de 'b' in de bas.

Ik hoop dat je dit allemaal bedoelt :)

Wout

bedankt hoor. Ja...ik begrijp wat hij heeft gedaan. Was in de veronderstelling dat hij een compleet accoord gebruikte. Heel hartelijk dank... :)

Back