novation ks4- 3 of 4 part m-timbral?

mindscan

The Perspective
Misschien een rare vraag...
Maareuh.. er zitten 4 parts op m'n ks4, in perfomance mode kan ik die 4 parts maar 3 midi kanalen toewijzen,
zodat ik 1 moet layeren of er percussie aan toe moet wijzen.

Klopt dit?
Of kan ik 4 parts willekeurig aansturen in cubase met 4 verschillende toewijsbare midi kanalen?
(en ja.. ik heb de manual doorgelezen)

Ik heb dan een KS5, maar ik kan elke part een ander midi kanaal toewijzen.. moet je ff checken of je local control aan staat.. soms verandert ie de part settings niet als ie uit staat.(of als je een track gekozen heb met cubase of dergelijke..)

Ha, gevonden.
Ik had m'n global midi channel op 1, terwijl ik een part ook als 1 had toegewezen.
Nu heb ik global op 4 , en kan ik ze alle 4 toewijzen.

Dank voor de reacties!

beetje offtopic.
Ik heb binnen een week de KS5 in huis dus dan kan ik hier ook mee gaan prutsen!

Hoe bevalt de KS4/KS5 jullie? Zijn er leuke (performance) patches te vinden op internet (gratis)?

Origineel geplaatst door Marando
Hoe bevalt de KS4/KS5 jullie? Zijn er leuke (performance) patches te vinden op internet (gratis)?

mij beviel ie prima! weinig patches gevonden online, maar lekker toegankelijke synth met een groot spectrum aan geluiden! bediening is zeer direct, alles wat je nodig hebt zit meteen in knopvorm op het frontpanel...

Ik heb hiervoor de k-station gehad, in de plaats daarvan heb ik nu de KS-4.
Hij bevalt mij ook heel goed.
Zeer makkelijke bediening, snel resultaat, warme klanken tot rauwe schreeuwerige leads.

"Hoe bevalt de KS4/KS5 jullie? Zijn er leuke (performance) patches te vinden op internet (gratis)?"...

Deze synth schreeuwt gewoon om ZELF onder handen genomen te worden. Niks van internet afhalen...

Heb nu zelf sinds een paar maanden de KS4 en ik blijf me verbazen over de inrichting van het ding: simpel, maar niet tè, precies genoeg om er zelf snel wat uit te halen. Enige wat ik mis zijn een paar (orgel 8ige-) foefjes die ik in een grijs verleden op mijn poly800 had.

Back