sovjet synth museum

zjokka

Nieuwkomer
was even door mijn oude bookmarks aan't surfen en kwam deze tegen. volgens mijn zoekopdracht stond er hier nog geen link op het forum, maar het lijkt bijna fictie: 10-tallen van de meest begaaide sovjet synths, met foto en engelse uitleg, goed gedocumenteerd.

weet niet of er onder de forummers hier mensen zijn die ervaring hebben met russische synths. kwam op deze link via een Nederlands/Wit-Russische connecties die zo'n synths op ebay verkocht een tijdje terug. Die gingen niet gek zoveel geld, maarja waarschijnlijk durf niemand daar zijn broek aan verbranden.

http://www.ruskeys.net

groetjes,
ZJ
:peukie:

Ik had deze link eerlijk gezegd nog niet gezien...ziet er wel pittig uit allemaal zeg! Vraag me inderdaad ook wel af of er forumleden zijn met ervaring op dit gebied.

Worden er uberhaupt wel eens Russische 2e hands synths te koop aangeboden in Nederland?

Re: sovjet synth museum

Origineel geplaatst door zjokka
was even door mijn oude bookmarks aan't surfen en kwam deze tegen. volgens mijn zoekopdracht stond er hier nog geen link op het forum, maar het lijkt bijna fictie: 10-tallen van de meest begaaide sovjet synths, met foto en engelse uitleg, goed gedocumenteerd.

weet niet of er onder de forummers hier mensen zijn die ervaring hebben met russische synths. kwam op deze link via een Nederlands/Wit-Russische connecties die zo'n synths op ebay verkocht een tijdje terug. Die gingen niet gek zoveel geld, maarja waarschijnlijk durf niemand daar zijn broek aan verbranden.

http://www.ruskeys.net

groetjes,
ZJ
:peukie:
Als het goed is zit die gast in Duiven en zijn voornaam heet Iilja of zoiets.
Ik heb toen een Vermona bij hem via ebay gekocht. Ze hebben een filiaal in Rusland die oude synths opknapt.
Ik heb er 4 maanden moeten wachten totdat hij binnen was ingepakt in een doos met een jutezak er over heen met cyrilische letters verzegeld met een lak stempel. Dat lange wachten had meer te maken met onze langzame douane hier.

hay

nou die russen zijn zo gek nog niet , sommige instrumenten klinken lekker

arpachtige klanken hoor je bij sommige

nee ik denk dat er waanzinneg spul tussen kan staan

alleen de servicing kan een probleem zijn

en die russische teksten zijn ook niet makkelijk te lezen

zoude ze dat spul gekopieerd hebben van de amerikanen(zoals toen zoveel gekopieerd werd(kijk maar naar de russische space shutle)

jongens hierheen halen die zooi

Grtz TurteL8D

sorry had niet door dat die link er al op stond (kon het moeilijk geloven). servicing etc. is natuurlijk een probleem, maar ik denk dat er in de russische branche toch sneller een deal te doen valt dan met de ondertussen zo gehypte en daarom ook o zo onbetaalbare US vintage synths.

Waren de Russen niet voor de Amerikanen op de maan? :D

Heb gezocht naar die verkoper op ebay, maar niets gevonden, maar inderdaad zoals Exzit zegt:

Als het goed is zit die gast in Duiven en zijn voornaam heet Iilja of zoiets.Ik heb toen een Vermona bij hem via ebay gekocht. Ze hebben een filiaal in Rusland die oude synths opknapt.Ik heb er 4 maanden moeten wachten totdat hij binnen was ingepakt in een doos met een jutezak er over heen met cyrilische letters verzegeld met een lak stempel. Dat lange wachten had meer te maken met onze langzame douane hier.

hier vond ik nog een site met pics en meer uitleg, blijkbaar zijn er ook synths te koop.

http://www.geocities.com/rusynth/index.htm

Some models of Russian synthesizers, drum-machines etc.. are difficult to find even in Russia because they were made in limited quantity. Some experimental models were not put into batch production; they remain in single copies. But I constantly search for unknown instruments in my country; a number of rare models can hardly be found without my help!

A lot of Soviet synthesizers (and other similar devices) were made at former military plants producing electronic equipment for military purposes (for example, Polivoks was produced by former Katchkanar radio plant), therefore most of them have an original design and unique sound features of high quality. Unfortunately, almost all leading plants have stopped the production of analog equipment after the breakup of the USSR since the costly manufacturing of those devices brought the involved plants to bankruptcy.

Why nobody has heard of Soviet synthesizers earlier? Because all devices were sold only in the USSR. The soviet government didn't have any interest in selling them abroad, and the factories did not wish to uncover the secrets of their process of production.

zj, archive digger ;)

Er is hier al vaker over gepost op het forum hoor.
Er is inderdaad een jongen uit Diemen die inderdaad Ilja heet.
En dat verhaal van die werkplaats klopt allemaal.
Ik heb er 2 keer wat gekocht en de dingen later verkocht.
Soms zou ik wel een polyvoks willen kopen of iets in die geest.
Het schijnf zelfs dat een Amerikaanse modulaire synthfabriekant met een Polyvoks VCF op de markt gaat komen.
Die ontworpen word met de Rusische polyvoks ontwerper en de zelfde onderdelen.
Dit filter is nog ruiger dan de ms10/ms20 vcf en echt helemaal te gek !

Hier een link naar de spullen die Ilja verkoopt.

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door mono-poly
Er is hier al vaker over gepost op het forum hoor.
Er is inderdaad een jongen uit Diemen die inderdaad Ilja heet.
En dat verhaal van die werkplaats klopt allemaal.
Ik heb er 2 keer wat gekocht en de dingen later verkocht.
Soms zou ik wel een polyvoks willen kopen of iets in die geest.
Het schijnf zelfs dat een Amerikaanse modulaire synthfabriekant met een Polyvoks VCF op de markt gaat komen.
Die ontworpen word met de Rusische polyvoks ontwerper en de zelfde onderdelen.
Dit filter is nog ruiger dan de ms10/ms20 vcf en echt helemaal te gek !

Hier een link naar de spullen die Ilja verkoopt.

De betaling ging via een bedrijf in Duiven.
Maar ik kan hem niet meer vinden op internet.

Origineel geplaatst door Exzit
De betaling ging via een bedrijf in Duiven.
Maar ik kan hem niet meer vinden op internet.

Achternaam Ilja was Dombrosky of zoiets.

Back