matrix 1000 reageert niet op controller data

GnarlyBarf

Heptameron
mijn matrix 1000 doet geen pitchbends, aftertouch, velocity ed. meer. is er een functie die dit wegfilterd in de matrix 1000? ik heb al vanalles geprobeerd, m'n masterkeyboard (an1x) direct op de matrix, vanuit m'n sequencer pitchbends sturen, niets werkt... op andere synths gaat 't uiteraard wel.

herkend iemand dit probleem, is er iets kapot in de matrix of is er een 'verborgen' instelling die de data wegfilterd?

Via je sequencer software of direct aangesloten?

Als ie direct is aangesloten, reboot... anders weet ik het ook niet.
Heb het soms wel eens, en een reboot werkt fijn...

Als het via je sequencer is, dan kan er een heleboel meer aan de
hand zijn (filtering bijvoorbeeld).

Mvg.

CoolRunning

in beide gevallen ontvangt ie geen data, als sequencer gebruik ik live 4 en die filtert niets, andere synths doen 't prima en wanneer ik hem direct op bijv. m'n an1x aansluit ontvangt de matrix dus ook geen controller data...

het lijkt alsof 't is uitgeschakeld in de matrix, zoiets kan toch niet kapot gaan...?

en met reboot bedoel je de matrix gewoon aan en uit zetten?

nee, er is een reboot procedure, dat heeft de matrix1000 af en toe gewoon nodig. hij vertoont na een tijdje gebruik wel vaker kuren (ook bv stemmen die wegvallen). ik weet het niet meer, maar als je zoekt op dit forum, vind je zeker hoe het moet. er is al eerder naar gevraagd en op geantwoord. succes.

Uitzetten, Enter-toets ingedrukt houden, aanzetten.

Ik denk dat het Pim is die ons hier ooit eens verteld heeft dat de
M-1000 een heel slecht geschreven OS heeft... dat zal waarschijnlijk
de reden zijn.

Mvg.

CoolRunning

Probeer je synth eens te re-initialiseren:

Doe de matrix aan terwijl je de enter knop inhoudt.

Je patches blijven gewoon bewaard.

Ik denk dat het Pim is die ons hier ooit eens verteld heeft dat de
M-1000 een heel slecht geschreven OS heeft... dat zal waarschijnlijk
de reden zijn.

nee, dat was ik ( auteur vd Matrix 2001 editor ) !

D'r zitten inderdaad nogal wat fouten en rare constructies in die midi implementatie maar ik vermoed dat hier toch iets anders aan het handje is. zo op het 1ste gezicht zijn de globale instellingen verloren gegaan, bijv. omdat het geheugen leeg of verziekt is.

overigens is het grootste euvel vd M1000 de overbelaste processor die real-time editing eigenlijk onbruikbaar maakt vanwege de enorme trage respons en 'stepping' . daar kan de software niks aan doen. jammer, want anders was het een van de allerbeste synths ooit gemaakt

Origineel geplaatst door Mk II
nee, dat was ik ( auteur vd Matrix 2001 editor ) !
Ah ok, credit due where credit belongs! :)
Origineel geplaatst door Mk II
overigens is het grootste euvel vd M1000 de overbelaste processor die real-time editing eigenlijk onbruikbaar maakt vanwege de enorme trage respons en 'stepping' . daar kan de software niks aan doen. jammer, want anders was het een van de allerbeste synths ooit gemaakt

Is het niet verschrikkelijk... inderdaad zo'n fantastische synth, met een
enorm pallet... maar als je er een beetje sysex naartoe gooit gaat ie
steppen...
Toch nog steeds heel blij ermee hoor :D

Mvg.

CoolRunning

erg bedankt voor de tips! de reboot was de oplossing, opstarten met enter en 't werkte weer.

ja, jammer dat realtime editen zo lastig werkt op de matrix... 't is echt een monstersynth wat functies betreft, alles kun je met alles moduleren, de matrix leeft echt. ik koppel altijd functies aan modwheel, breathcontrol... zodat je d'r toch een soort van realtime mee kan spelen. <-- en dit werkt gelukkig nu weer!

ik moest even de reboot procedure nazoeken (heb sinds vandaag weer een matrix1000) e wil toch even zeggen dat, ok, je niet realtime kan rommelen, maar voorlopig is ie wel zeer uitgebreid te editten via d epc en kan je zo heel veel sounds maken. en analoog en heerlij geluid en en en en ....
hij blijft de moeite waard.

Origineel geplaatst door Leo
ik moest even de reboot procedure nazoeken (heb sinds vandaag weer een matrix1000) e wil toch even zeggen dat, ok, je niet realtime kan rommelen, maar voorlopig is ie wel zeer uitgebreid te editten via d epc en kan je zo heel veel sounds maken. en analoog en heerlij geluid en en en en ....

Mooi 'puur' geluid, maar niet dominant.

Ik kende het apparaat gewoon niet eens tot enkele maanden terug. Een keer gehoord en meteen maar twee van gekocht en een hardware programmer!:D

Niets dan lof, gewoon erg dik.

Back