novation X-station Beginnersvraag

crazyraver

Nieuwkomer
Hoi beste

forummers,

kunnen jullie me advies geven over de X-station van Novation?

Ik ben in bezit van Cubase sx 2.2 en Reason 2.5!!!

Ik heb gelezen dat voor deze Progs de Novation X-station ideaal is!!!

Is dit zo of kan ik net zo goed een K-station Kopen of iets anders!!!!

Mijn voornaaamste stijlen zijn Jumpstyle en Early Rave!!!

Alvast bedankt

THE CRAZYRAVER

De K-station en de X-station hebben beide dezelfde synth engine. Het voordeel van de X-station t.o.v. de K-station is dat het tegelijk een midicontroller is. De knoppen op de X-station zijn vrij toewijsbaar. De K-station zend natuurlijk ook midisignalen uit, maar bij de X-station kun je knoppen toewijzen zonder dat je hoeft te zitten aan de knoppen die de synth engine zelf aansturen.

Denk dat je voor jezelf 2 dingen moet afvragen. De X-station heeft meer knoppen en schuiven die je naar eigen believen kan proggen. Heb je dan nodig? En wil je daar de meerprijs voor dokken?

En beide synths klinken toch wel anders vind ik. Ik vind de X-station fijner klinken. Maar bij de X-station krijg je ook de V-station VSTi, Ableton Live SE (light) en Cubase SE (light). Die VSTi klinkt gelijk aan de K-station.

Kan je niet helpen, maar wel WELKOM heten..

En wat plaatjes posten.. :D
KStation-b9edd4c83940e95e6a63375f3da99ff0.jpg
x-station25.jpg

Succes met je keuze!

X-station

X-station

Hey musicFreakz,

Ik ben van plan een usb controller aan te schaffen en m'n oog/zinnen heb ik gedeeltelijk gezet, maar weet iemand of je misschien de FX kan gebruiken als je via de in/out je platen-cdspelers er op aan sluit?

groeten,
GJ

Hij heeft geen RIAA ingangen dus platenspeler moet een mixer tussen.
Maar de interne effecten zijn niet bijster goed. Maar ligt er net an wat je gewend bent.

Thanx voor je reactie :

Ik had in m'n hoofd dat ik hem evt. kon gebruiken als ik een een set moet draaien en gebruiken als FX [als een djm600 pioneer mengpaneel bedoel ik]

dank voor je reactie,

GJ

Back