harddisk field recorder

phase57

Ingeburgerd
Hi all,

ik ben al een tijdje aan het denken me een toestel aan te schaffen om wat field recordings te maken. De goedkoopste oplossing zou een minidisc zijn. 2de hands vind je die zeer goedkoop. Probleem is wel dat die dingen bijna nooit een digitale uit hebben.Een DAT recorder is veel te duur voor mijn budget.

Wat ik mij afvroeg, nu ze dezer dagen de mp3 spelers met hardrives naar je hoofd smijten aangezien deze kleine hd's spotgoedkoop zijn geworden, zou er geen fieldrecorder zijn met HD ?

gewoon, simpel toestelletje, kleine hitachi hd erin, 4Gb ofzo, of de grotere 10-20 , mic ingang , misschien preamp, 24/96 ADC's verder niet teveel prularia zoals effecten, en ingebouwde drumcomputers, ik zoek geen portable multitrack.

heeft iemand weet van zo'n toestel aub ? of iets van die aard ?

Thanx in advance !!!

greetz....

Phase57

Een paar jaar terug met deze combo gewerkt;

Deze(iig 1 stuk voor de wijsneuzen):
product-5596239.jpg

In combinatie met deze:
ecmds70vsml.jpg

Bij de MD zit een digitale uitgang waarbij je zo'n toslink (van plug naar blok) kabel in kan pluggen.. en bij mij zat ie dr gelijk bij.

Misschien heb je hier wat aan?

GrTzzz,

heh, ja geweldige prijs ook ;)

kdenk dat ik het maar op de minidisc ga houden, kben nu al een hele tijd aan het rondsurfen en het enige wat ook nog interesant is is de Edirol R1, klinkt zeer goed ! alleen waarom CF ? als al die mp3 players kunnen uitgerust worden met hd's , waarom de recorders dan niet.

misschien nog even afwachten, ik veronderstel dat de concurenten volop bezig zijn met een alternatief voor de R1, misschien voor op NAMM

ivm die minidisc , wat voor opties heb je dan kwa mic's ? die stereo sony mic die daar afgebeeld is (Maleh) welke is dat juist ? hoe klinkt hij ? kan je bvb ook een condensor mic gebruiken ?

kijk ik heb nu net de R1 gehoord http://www.edirol.com/products/info/r1.html

de gitaar mp3, en die klinkt geweldig! vind ik voor zo'n toestel , kun je deze kwaliteit ook benaderen met een minidisc ?

thanx

greets

Origineel geplaatst door Gein
Voor als je het echt goed wil doen

http://www.aaton.com/products/sound/cantar/index.php

Maar een minidisk is idd ook prima

:mega:

Of nog leuk materiaal...

http://www.noyzboyz.nl/nagra.html

Over prijzen zullen we het niet hebben. Wel kan ik je zeggen dat een doorsnee Nagra zoveel kost als een kleine auto...
Geen spek voor amateurtjes zoals wij dus :D
Maar je kan er dan ook op tellen dat deze apparaten blijven werken, ook in de bloedhete vochtige jungle of op de poolkap bij -30 Celsius ...

Eh sKeLeTvM... we zitten nogal op 1 lijn vandaag :D
Mvg.

CoolRunnig

Origineel geplaatst door sKeLeTvM
Of nog leuk materiaal...

http://www.noyzboyz.nl/nagra.html

Over prijzen zullen we het niet hebben. Wel kan ik je zeggen dat een doorsnee Nagra zoveel kost als een kleine auto...
Geen spek voor amateurtjes zoals wij dus :D
Maar je kan er dan ook op tellen dat deze apparaten blijven werken, ook in de bloedhete vochtige jungle of op de poolkap bij -30 Celsius ...
en wat een ongelofelijk dope vormgeving zeg, werkt 'ie ook op atoomenergie?

Origineel geplaatst door cirkelzaag
en wat een ongelofelijk dope vormgeving zeg, werkt 'ie ook op atoomenergie?

Design van de Nagra is altijd zo ontzettend mooi geweest,
vooral de broadcast recorders... een wonder van compact,
tijdloos en kwaliteits design, vooral de Nagra III & 4 series zijn
gewoonweg klassiekers!
Kijk hier maar eens en hier.

Als het aan mij lag had ik de hele serie thuis in een glazen
kastje :)

Mvg.

CoolRunning

een redelijke laptop , (is er al 2e hands vanaf 199 euro) waarop je wavelab kunt draaien, en een goede geluidskaart! moet ook voor 150 euro te vinden zijn
dan ben je dus nog geen 500 euro kwijt voor een leuke en zeer handige liverecorder!

Ik las laatst ook de specs van een opname-apparaat dat altijd 10 seconden buffert. Geweldig voor al die "dat moet ik opnemen" momenten. Je hebt tot 10 seconden de tijd om op record te drukken.

Weet alleen niet meer welk merk, staat me vaag iets van Edirol bij, maar kan het mis hebben.

-diskonext

Back