Alisa 1387

:halleluja Ik heb een Altair-231 binnengekregen. Wat een geweldige Minimoog-achtige VCO-Sound, hoor! Ik zal em modden zo dat die lekker samenwerkt met mijn voyager :luv:, een vintage-VCO-plugin :okdan:

Ik heb nu een CV input aan de Altair gemaakt, de VCOs zijn nu via de Voyager toetsenboard (en MIDI) te tracken. Nu zitten er 6 Minimoog-achtige VCOs in de Voyager Mixer, drie "vintage" VCOs en drie "modern" VCOs ;) De geluid en de mogelijkheiden zijn zoo heerlijk dat ik het bijna niet geloven kan!

Ik zou zelf echt voor een polyvoks / polyvoks gaan.
Deze is teminste ook van cv/gate te voorzien en klinkt volgens mij ook beter.
Er zit CV/Gate an de Alisa 1387. En ik vind niet dat de Polivoks beter klinkt (ik vind de VCOs van de Polivoks een beetje slap maar het is toch een goede synth qua geluid)

Oh ja ik zie dat het een Aelita is, zoals hij in mono's post staat beschreven. Wat mij eigenlijk onduidelijk is is of dat er ook in aantallen veel synths zijn gemaakt destijds. Want ze duiken hier niet vaak op.

[OT] Zo, je nederlands is er erg op vooruitgegaan Alisa. Hulde! :okdan: [/OT]

En ... Knal!!!
Een kleine stroomstoot ... en deze topic leeft weer. :-p

Ik heb ook een Altair 231 sinds kort.
(Nogmaals bedankt Richard, langs deze weg, moest je dit lezen. Superservice! Lig van onderstaande kleine probleempjes niet wakker, doe ik ook niet.)

Prachtige bak! Lekkere Moog-bassen en alles erop en eraan. Ik ga zeer binnenkort ook even tijd steken in een mod om CV/gate toe te voegen aan deze klassebak. De resonance potmeter moet ik ook eens bekijken, want bij deze is het alles of niets. Wss is het koolstoflaagje verdwenen met de jaren. Hopelijk houden de andere pots het nog even langer vol.
Ik heb er ook een pedaaltje bij, maar bij deze dezelfde problemen als bij de res. pot. Misschien moet ik deze maar meteen mee reviseren en in de synth het een en het ander verleggen om deze te linken aan de VCF i.p.v. de VCA. :-) Lijkt me ook wel een vet plan. (Of met een externe switch kiezen tussen VCA-CV, VCF-CV en Resonance. Olraait! Ik typ het hier maar meteen neer zodat ik het niet vergeet.)

Na mijn aankoop van de 231 was mijn interesse voor de oude Russen gewekt. Na wat googlen, wat rondneuzen op http://www.ruskeys.net/eng/synths.php en op wat zoekertjessites vond ik ook de Alisa 1377 terug.
Na het bekijken van enkele filmpjes op het www nam mijn synthverslaving het over van mijn gezond verstand en heb ik zonder aarzelen op KOPEN geklikt. :-p

Ik zit met andere woorden vol ongeduld te wachten op de postbode.
Ik heb op bovenstaande link, op "Museum of Soviet synthesizers" dus, ook al enkele schema's teruggevonden van de 1377. Maar deze lijken mij op het eerste zicht nogal beperkt.

Ik vraag mij eigenlijk vooral af of deze synth een DCO of een VCO is. Ik krijg het niet direct uit de schema's gepierd.
Iemand enig idee?

grts, T

BTW:
Als iemand die Alisa 2500 ergens tegenkomt ...
LET US KNOW!

Lijkt mij ook een supervette bak. En uniek ... Tja ... Er is er zo maar eentje.
Ik vrees dat de dief ondertussen het toestel ergens op een zoldertje heeft weggemoffeld. Superzonde!

Cheers, T

Back