Versterking Fender Rhodes

h.soepboer

Nieuwkomer
Kan iemand mij iets vertellen over de originele versterker voor de Fender Rhodes 73 Mark I ? Klinkt ie goed of zijn er betere alternatieven ? Meer info over dit ding is ook welkom, ik kan maar weinig vinden op het internet.

Ik heb toevallig een tijdje terug iemand op mijn werk gehoord, die de een of andere versterker voor een fender rhodes had, kwam van zolder of zo. Hij wilde hem wegdoen, maar had geen idee van de prijs. Ik ook niet. Jij?

Een oude Fender Twin gitaar versterker, werd in de rhodes fabriek gebruikt om de piano af te regelen en klinkt verreweg het allerbeste voor de rhodes.
Een goede tweede keus is een Roland Jazz chorus.

Een LAB versterker is ook erg fraai. Jaren met die combinatie gespeeld. Alleen een LAB is ook niet meer makkelijk te vinden - of wel soms?

Heeeee Heli - jij ook memorymoog?????

Origineel geplaatst door John
Een LAB versterker is ook erg fraai. Jaren met die combinatie gespeeld. Alleen een LAB is ook niet meer makkelijk te vinden - of wel soms?

Heeeee Heli - jij ook memorymoog?????

Ja,eigenlijk net binnen. Hij is nog niet helemaal goed (display stuk, moeilijk te vinden), moet nog een keer nagekeken worden (maar nu is mijn geld op...)
Hoe is de jouwe?
Ben overigens wel heeeeel blij met de sound, maar dat weet je natuurlijk wel.
Misschien kunnen we nog eens wat contacten over deze synth.
Je bent geloof ik net bij dit forum, niet waar? Ik ben hier lid geworden om wat meer te weten te komen over de Memorymoog, maar er waren niet meer gebruikers, dus wat dat betreft, goed dat je erbij bent!

Groeten, Maarten

Hm, we dwalen een beetje off topic. Ik zal je voortaan wel een persoonlijk berichtje sturen wat betreft de Memory...

Maarten

Back