nieuwe analoge synth-liefhebber

wouw

Ouwe rot
Hallo allemaal !

Na vaak als gast gesurft te hebben heb ik besloten me maar in te schrijven.
Ik ben een liefhebber van analoge synths en daar zijn er op het forum meer van. Mijn analoge gear-list bestaat onder andere uit:

jupiter 6; jupiter 8's; memorymoog's; Oberheim OB-8; Elka Synthex's; Prophet T8

Mocht iemand iets over deze instrumenten willen weten dan kun je altijd kontakt met me opnemen.

Groeten !

WOUW

:doei:

Attachments

• welkom.jpg
    welkom.jpg
    5,5 KB · Bekeken: 83
He een T8 bezitter.

Die zijn hier niet veel.

Maar meerdere jups en synthexen?
Toch geen verzamelaar alleen he. Ze moeten ook gebruikt worden natuulk. :)

Hay
:peukie:

prophet_t8.jpg

ha! weer een ob 8 gebruiker erbij!
ik heb hem nu 12 jaar en nog steeds een kei! je blijft er nieuwe klanken op ontdekken!
de rest van je setup mag er ook wezen!
dat kommaa tje s duid er op dat je meerdere exemplaren van de zelfde synth hebt??

Blijkbaar is de T8 niet erg bekend...

De Prophet T8 is een soort van Prophet 5, maar dan 8 stemmen, midi en een geweldig keyboard (houten toetsen met optische sensoren, aanslaggevoelig en polyfone aftertouch, dus iedere toets is individueel met aftertouch te doseren). Er schijnen er zo'n 350 gemaakt te zijn destijds. Enig nadeel, vind ik, is dat de envelopes digitaal zijn, en dus iets minder snel en natuurlijk als de analoge adsr's. Je kunt er mooie orgelsounds, strings en leads mee maken. Mbv de aftertouch kun je allerlei vreemde effecten oproepen.

Ik heb inderdaad meerdere van dezelfde synths staan. ik heb tot nog toe de ruimte en kan/wil er nog geen afscheid van nemen ;-)

Iedere synth heeft z'n eigen sterktes.
Voor de jp8 is dat z'n veelzijdigheid, strings, arpeggiator. Het is één van mijn favourieten.
De Synthex maakt geweldige strings (jarre rendes-vous in een handomdraai) en natuurlijk de laserharp-sound. Fijn toetsenbord ook.
De memorymoog is gewoon super, de mijne zijn gelukkig erg betrouwbaar en vertonen nooit kuren. Je hoort altijd negatieve verhalen (behalve over de klank dan) maar het kan ook anders. De Lintronics-interface is ook erg goed.
De Ob-8 heb ik nog niet zo lang. Hij lijkt mij wel goed te klinken, met name door de redelijk uitgebreide lfo's via page 2. Het toetsenbord maakt wel veel herrie...

Back