Studio Electronics Omega 8

Tsja, een nieuwe account aanmaken valt nog niet mee, kom ik net achter.
Ik dacht, kom ik schrijf me in via ebay duitsland, met een duitse naam en adres.
Maar nu zenden ze een brief met activeringscode naar Dieter Haubt in de Romaniastr. 25 te Ilmenau.
Het stadje bestaat, maar Dieter en de Romaniastr. betwijfel ik :D
Helaas.
Dan maar een mailtje naar ebay via Spetic's link.

ik weet niet of die fraud-alert goed is doorgekomen. ik krijg net van ebay een 'watch notice' - berichtje dat een item waar ik interesse in heb getoond binnen 5 uur afloopt!

ik zeg je: ebay stinkt.

Volgens mij maakt het ebay ook niks uit, ze incasseren de provisie toch wel.

Volgens mij maakt het ebay ook niks uit, ze incasseren de provisie toch wel.

beetje kort door de bocht m.i.

Ebay & soortgelijken bestaan volledig bij de gratie van het vertrouwen van consumenten. Als dit soort scams gemeengoed zou worden zul je zien dat die klanten massaal eBay gaan mijden. Hun reputatie is feitelijk het enige kapitaalgoed dat ze hebben en dus goud waard.

En laten we wel wezen: voor ons gepokt en gemazelden zijn dit soort "handeltjes" meestal vrij makkelijk te spotten maar voor de doorsnee leek (of de eBay politie) geldt dat zeker niet.
Zij kunnen moeilijk handel weigeren omdat mensen nog geen feedback hebben of puur omdat ze in Spanje (zeggen te) wonen.

Het is gewoon de schaduwzijde van het eBay succes en ik vrees dat we er mee moeten leren leven. Ik zou zelf nooit iets op eBay kopen dat meer dan een paar dollar waard is want zelfs als die mooie synth wel bezorgd wordt is het nog maar helemaal de vraag of hij het ook echt gaat doen. Ik betaal liever een paar knaken meer aan een mede SF-lid of de vakhandel dan dat ik voor een "zacht prijsje" een kat in de zak koop. je koopt toch ook geen auto via eBay?

Back