Geen zin in Carnaval? Techno @ Effenaar!

Zoidsity

Go with the flow..
Voor diegenen die geen zin 't achterlijke carnavalsgedruis hebben:

De DommelVallei zwaait vanavond met de techno-scepter. DommelVallei is een onderdeel van Stichting Digital Voodoo en daarom is als thema 'the undead' gekozen. De techno party van vanavond heet 'Bruxisme Nocturne' wat in tandtechnisch vakjargon 'nachtelijk tandenknarsen' betekent.... Verwacht op deze mysterieuze avond scheurende en knallende techno van DommelVallei's opper-vampieren Zix, Munami, Ray en Tachini. Dit nachtelijk gespuis wisselt in sets het zwarte vinyl af met live techno geweld, met als tit-bite Munami's data-glove als geheim synthesizer aansturings wapen. Dit alles op een heftig horror achtergrondje geprojecteerd door VJ Kanduvisla, afgeserveerd door Marbl (geen onbekende in de Eindhovense graffiti scene).

Kaarten alleen aan de kassa v/d Effenaar (eindhoven..) voor €6,-

:biertje:

Attachments

• brux_noc_flyer_front.jpg
    brux_noc_flyer_front.jpg
    10,9 KB · Bekeken: 127
welke dag is deze feest ?

vrijdag zondag en maandag al leuke dingen te doen qua beuken en eindhoven
(vrijdag tommyknocker, zondag darkraver en maandag outblast in dusk till dawn :D )

hopelijk is dit op zaterdag dan ga ik er zeker heen :D

Zijn er nog meer leden hierheen geweest?

Vluchtige gear-spot live-act Munami:
-RS7000
-Nordlead 2X
-K-station
-Dbeam-achtig ding; de zgn. 'data-glove'
-Laptop
en waarschijnlijk nog wat ander spul (zoals 'n mixert..).

En d'r was nog een actje (in 't begin?) met o.a. een 307 en een laptop, verder niet te zien vanaf de vloer.

heb ongeveer een half uur van die live-act meegekregen en de set van dj zix als afsluiter van deze nacht.

de live-act klonk heerlijk in mijn oren. het klonk echt alsof de mannen de gehele arrangement live aan het maken
waren en constant ook veranderingen erop los aan het laten waren. klonk echt levendig en groovend.

de veranderingen volgden elkaar heel snel op en het leek net alsof je iedere 1,5 minuut alweer naar een totaal andere
techno track aan het luisteren en op aan het dansen was. wat (vind ik) een leuke afwisseling is op het soms zo
langgerekte subtiele opbouwen in de techno. echt subtiel waren de overgangen en veranderingen ook niet echt van deze heren, maar ondanks dat wisten ze de hele zaal op zijn kop te zetten wat ik juist uitermate respecteer en heb er zelf ook erg van genoten 8)

de laatste dj van de avond was dj zix. ik ken hem eigenlijk niet, maar neem aan dat het een resident van de organisatie is.
deze man heeft mij echt totaal verrast door een set neer te zetten die zijn weerga niet kende! nog nooit zo een heerlijk energieke set gehoord van lekkere stampende en groovende techno. hij wist het publiek nog een graadje gekker te maken met zijn qlimaxtruukjes in zijn set en zijn geweldige platenkeuze die gewoon echt gaaf was. Daarnaast is het ook geweldig vind ik om de dj in kwestie zelf te zien genieten van de muziek en zelf ook gewoon mee staat te doen en te dansen geweldig :halleluja ik ga in ieder geval deze man in de gaten houden voor als die weer eens in de buurt moet draaien. :dj:

nee ik heb niks met de organisatie van dit feest te maken nog met 1 van de artiesten!

mijn verslagje is idd heel erg enthousiast geschreven, maar dat hebben deze 2 acts vannacht gewoon bij mij
losgemaakt. wist totaal niet wat ik moest verwachten (buiten dat het in de stevigere techno genre zou zijn)

en heb vanaf het moment dat ik de dansvloer opkwam niet meer stil gestaan heerlijk 8)

Laatste dj vond ik idd ook de beste.

Over de live-act wil ik als enige zeggen dat ze leuk spul bij hadden. :bekdicht:

Het was wel beuken, niet echt diep, maar ach, daar was ik ook aan toe.

he jongens, ik ben een van de drie heren van de liveact. thx voor de complimenten. Qua gear was het lijstje bijna compleet. Die dataglove is dus een handschoen die oorspronkelijk voor flauwe spelletjes bedoeld was. BJ heeft er met Max software voor geschreven, en nu gebruiken we hem als een soort virtuele kaosspad. Om alles in sync te laten lopen, en toch veel vrijheid te houden qua spelen gebruiken we de laptop met een midiinterface om alles te syncen, ook met eigen geschreven software.
Alle kanalen kwamen droog binnen op een behringer VX700 mixertje, verder geen mastering door compressor ofzo.

En in tracks staat ons eerste nummer, hele rustige techno.

Jonathan

Back