Vocals

Slipperman

Rooibosje iemand?
Voor mijn nieuwste producties zoek ik vocals. Ethnic vocals wel te verstaan. Het liefste arabisch en aziatisch. Iemand enig idee waar er goede sites zijn waar je dit kan downloaden in goede kwaliteit? Heb zelf al het net afgespeurd en ben vele sample cds tegen gekomen (spectrasonics, g-spot etc.) maar dit lijkt me beetje te veel van het goede denk ik...
2e hands sample cds zijn ook welkom. Voices of india dat soort dingen dus :) Alles is welkom zolang er maar een kerel uit een toren op staat te schreeuwen oid.

Alles dus welkom :) Akai, Emu, Wav kan ik mee overweg. Mocht je wat hebben liggen mail of PB me. GOede download sites ook welkom !

(btw heb de zoek ook gebruikt en kwam weer een zip file tegen met indiaase stemmen die ik ooit al eens had gedownload maar die ben ik bij HD crash kwijt geraakt en de link werkte niet meer...)

zorg wel voor een goede vertaling
straks komen er allemaal taliban texten in je muziek............
rolleyes.gif

Origineel geplaatst door Camiel Toe
Slip, heb je al aan de bibliotheek gedacht?

eigenlijk wel ja maar wat ik me afvraag mag ik dat zomaar gebruiken? Sample cds zijn vaak rechten vrij maar dat soort traditionele native cds uit azie, africa, zuid amerika etc. niet.
Kan me nog goed herinneren dat Enigma daar heel veel problemen mee heeft gehad omdat het koor hun Procamedus in pace herkende in sadeness en dat virgin daar aardig wat voor heeft mogen neertellen. Dat wil ik dus niet achterna gaan...
Maar idd dat is wel het makkelijkste vaak...

(of mag je idd gewoon 30 seconde mono, en 15 seconde stereo gratis gebruiken uit nummers?)

Origineel geplaatst door bliepertronic
zorg wel voor een goede vertaling
straks komen er allemaal taliban texten in je muziek............

:D :D :D

Ik weet niet of je veel allochtonen in je kennisen kring zitten hebt, maar vraag es rond of die geen mensen kennen die zingen? vragen staat vrij en cross-culturele samenwerking op vlak van muziek is best wel gezellig zonder dat je te veel engagement moet aangaan (mocht je daar wars van zijn ...)

Mijn stad, Gent, is in principe een groot dorp en daarom ken ik wel een aantal mensen die dit soort dingen met plezier zouden komen doen. Ik weet niet waar je woont, maar zo moeilijk is het niet om contacten te leggen. ga desnoods eens naar een optreden van derwishen of zo ...

Origineel geplaatst door Slipperman
eigenlijk wel ja maar wat ik me afvraag mag ik dat zomaar gebruiken? Sample cds zijn vaak rechten vrij...

Eh, 2e hands sample cd's, da's ook illegaal hoor :smeris:
En bovendien moet je, bij gebruik van sample-cd's in je producties, dit melden aan de fabrikant/producent.

Origineel geplaatst door Soundtrooper
En bovendien moet je, bij gebruik van sample-cd's in je producties, dit melden aan de fabrikant/producent.

echt??

man, dit wist ik niet. en doen ze daar moeilijk over of is het meer iets als 'ok, thanks for telling us'

edit: ik heb zelf geen sample cds dus daarom dat ik zo reageer. het lijkt wel logisch op een of andere manier.

Origineel geplaatst door praecox
en doen ze daar moeilijk over of is het meer iets als 'ok, thanks for telling us'

Ik denk het laatste.
Maar ach, zolang je geen wereldhit scoort, is er geen haan die er naar kraait wanneer je het niet meldt...

Vaak vallen dat soort sample cd's toch tegen vind ik.

Je kan ook opnemen van TV. Schaf een schotel antenne aan. Kun je Al Jazeira afsampelen.

" en in het noorden van Quatar is er veel zon, dat was het weerbericht.. het weerbericht.. het w-e-e-r-b-e-r-i-c-h-t ....." boem boem boem

Origineel geplaatst door Catalunya
Vaak vallen dat soort sample cd's toch tegen vind ik.

Je kan ook opnemen van TV. Schaf een schotel antenne aan. Kun je Al Jazeira afsampelen.

tja tis vooral aziatisch wat ik zoek en beetje arabisch.
Ik ga binnenkort nog wat cdtjes aanschaffen... Vocal cd van de Deepest India collection. voor 38 euro lijkt het me wel leuk spul (komt uit een 3 cd set van Gspot?)
En ach ik vlieg vast nog wel naar turkije toe voor die torenkerel...

Back