Virus C en vocoder

Danny

DAW-less puzzelaar °1967
Hoi medeforummers,

Ik ben nu al twee dagen bezig met een poging om de vocoder in de Virus C tot 'spreken' te krijgen via de interne oscillatoren ... zonder succes.

Wat doe ik?

Ik neem een multi en wijs aan part 1 de VOC OSC1 preset toe en aan part 2 een willekeurige klank. Beide klanken zet ik op hetzelfde midi-kanaal. De output van part 2 (gewone geluid) wijs ik toe aan AUX1 L+R, die van part 1 (vocoder preset) ken ik toe aan de gewone outputs OUT1 R+L. De input van de vocoder wordt genomen van AUX1 L+R en wordt dynamisch toegekend. De OSC balans wordt hoog gedraaid evenals de filter balance (die eigenlijk dienst doet als vocodermixer).

Eerst slaagde ik er niet in om zelfs nog maar iets hoorbaars te produceren. Op den duur kreeg ik dan gelijk wel een signaal, maar als ik dan aan de vocoder controls draaide, hadden deze geen invloed (behalve de vocoder balans). Dus als ik het aantal vocoderbanden wijzigde, gebeurde er niets, net zo min dan wanneer ik bv de Q wijzigde of de attack en release.

De handleiding is tot niet duidelijk over hoe je die dingen aanpakt. Heeft iemand een idee hoe je best de vocoder toepast op een intern signaal (van de oscillators of noise)????

Met dank bij voorbaat :okdan:

:doei:

Heb je je microfoon direct op de input van de Virus aangesloten?
Bij veel klachten over de vocoder blijkt dit het geval. Een microfoon zonder voorversterking zal in de Virus namelijk amper of geen geluid voortbrengen.

groet

Tom

Origineel geplaatst door Tom 32
Heb je je microfoon direct op de input van de Virus aangesloten?
Bij veel klachten over de vocoder blijkt dit het geval. Een microfoon zonder voorversterking zal in de Virus namelijk amper of geen geluid voortbrengen.

groet

Tom

Het is (voorlopig) niet m'n bedoeling om via een extern signaal te werken. Ik wil eerst horen wat de vocoder kan als je'm aanstuurt met de oscillator van de Virus (of de noise generator).

:doei:

Ik zou juist wel eerst een extern signaal gebruiken, de meeste presets zijn daarop geprogrammeerd. Werkt het eenmaal, dan kun je patches intern "vocoden" met de aux kanalen.
Dan blijft het allemaal wat overzichterlijker...toch? :)

Origineel geplaatst door OnAcid
Ik zou juist wel eerst een extern signaal gebruiken, de meeste presets zijn daarop geprogrammeerd. Werkt het eenmaal, dan kun je patches intern "vocoden" met de aux kanalen.
Dan blijft het allemaal wat overzichterlijker...toch? :)

Wat bedoel je met patches intern vocoden? Een vocoder is in principe toch om een extern signaal te bewerken?

Een virus heeft (2?) "aux bussen" waarmee je een patch bijvoorbeeld weer de door de filters of effcten van een andere patch kunt halen.

Het interne aux signaal behandel je dus alsof het een extern signaal is.

Back