audio latency, irri !

BelgianGuru

Ingeburgerd
Hallo,

ik heb zo'n tascam US122 bakje. Ik trek eindelijk een midi bordje door om te spelen. Nu heb ik een vet probleem. Dus midi-recorden gaat vlekeloos, echt tot op de mili-seconde zit het proper. Maar de audio-output die komt eeeeeeeeeerg laat door. Ik kan induwen en dan ongeveer een seconde moeten wachten om de toon terug gestuurd te krijgen ! Dit is dubbel k*t als je graag snel speel want dan 'vergeet' het ding gewoon soundjes door te sturen :(

Heeft iemand wat tips hoe ik dit kan oplossen pls ?

Thanks

Zoek op "latency" op dit forum en je gebeden worden verhoord.

misschien een richtlijn of drie ? Ik heb hier nu even gesearched en ik krijg véél topics, maar niet meteen eentje die me verder helpt.

Cheers

ah w8 even, driver probleempje zegt hier iemand, kan dat ? Ik heb als ik men audio card wil selecten er zo naast staan (emulatie) en naar schijnt is dat niet goed ? Kloptie ?

Ik heb zo die ASIO4ALL install gedaan, nu heb ik nog denkik 0.1 of 0.2 sec delay op het audio signaal, is dat 'normaal' ?

Cheers

...als het niet irriteert, is het normaal ;)

lol :)
Nu het is wel lastig toch, enfin, verwarrend. Maar ik lees overal zowat dat 0 latency gewoon niet bestaat. Maar zo een 0.2 sec delay vindik toch wel veel eigenlijk (wel niet te vergelijken met wat ik voorheen dus had lol). Maar als dat standaard is dan neem ik het gewoon aan, als het niet standaard is neem ik aan dat ik nog steeds met een probje zit ?

ik zat met hetzelfde probleem met de tascam us 122

ongeveer 21 ms latency, echt niet acceptabel voor normaal toetsenspel

asio4all heeft dat echt drastisch teruggebracht
echt onbegrijpelijk dat tascam dat zelf kennelijk niet voor elkaar krijgt

overigens werkt asio4all bij mij niet goed in cubase; kan deze niet kiezen als standaard audio output

vreemd, want ik heb die asio4all er helemaal af gezwierd en ik gebruik nu die 24-bit drivers van tascam zelf, loopt vlotjes nu.

Back