Nieuw hier

Jolanda

Nieuwkomer
Hallo, ook ik stel me even voor.

Ik ben dus Jolanda, en heb mijn eigen homestudio (werkende met cubase). Ik heb me hier aangemeld in de hoop antwoorden te krijgen op mogelijke vragen, handige tips et cetera.
Ik heb heel wat songs gemaakt, maar het 'echte' mixen en masteren heeft wat op zich laten wachten. Eerst maar eens echt mikzen, en dus niet gebruik maken van alleen maar bij iedere track een effect, maar groupchannel, FXchannel . Daar ben ik me nu dus in aan het verdiepen en voor mogelijke onwetendheden, wil ik gebruik maken van oa deze site.
2 weten altijd meer dan 1...

Greetzzz Jo

c-welcome.jpg

Welkom!. Gebruik vooral de zoekfunktie om al heel veel info te vinden. Misschien wel alles wat je wil weten.

Dat masteren/afmixen vindt ik zelf niet zo belangerijk, iemand anders zou dat altijd nog voor je kunnen doen.

welkom!!!!!

Thanx voor de reakties.

Mixen en masteren kan iid door iemand anders gedaan worden, maar vooral het mixen (masteren is toch weer totaal iets anders en daar moet je gewoon ook een deel aanleg voor hebben en tja, sowieso al enige tijd ervaring hebben in mixen etc) wil ik wel doen.
Het is natuulijk altijd beter als het al vrij goed in elkaar zit, zo heeft een producer al minder werk te verrichten, is het aannemelijker dat het gedraaid kan worden. Als ik nu iets neer zou leggen dat niet goed gemixed zou zijn, dan is dat een ergenis voor het oor en ik denk dat het lastiger is om daar door heen te luisteren. Hiernaast vind ik dit creatieve proces erg leuk ;) .

Ik ben wel van plan om wat te droppen bij tracks, kan wel een frisse visie gebruiken.

Cheerzzz Jo

Origineel geplaatst door Jolanda
Thanx voor de reakties.

Mixen en masteren kan iid door iemand anders gedaan worden, maar vooral het mixen (masteren is toch weer totaal iets anders en daar moet je gewoon ook een deel aanleg voor hebben en tja, sowieso al enige tijd ervaring hebben in mixen etc) wil ik wel doen.
Het is natuulijk altijd beter als het al vrij goed in elkaar zit, zo heeft een producer al minder werk te verrichten, is het aannemelijker dat het gedraaid kan worden. Als ik nu iets neer zou leggen dat niet goed gemixed zou zijn, dan is dat een ergenis voor het oor en ik denk dat het lastiger is om daar door heen te luisteren. Hiernaast vind ik dit creatieve proces erg leuk ;) .

Ik ben wel van plan om wat te droppen bij tracks, kan wel een frisse visie gebruiken.

Cheerzzz Jo
in principe is je mix nooit goed.
je hoort altijd wel iets wat beter had gekunt. maar dat geld ook voor het arrangeren.
op een gegeven moment moet je dat los kunnen laten en zeggen nu is het klaar.
en efx op de groupmasters zetten word vaak alleen met compressie, exiters, oid gedaan. galmen of delays kun je vaak beter op het solokanaal toevoegen

:duivels: goeiesmorgens en welkom :maffia:

Back