WIE KENT SOFTWARE VOOR jv2080

roger

Nieuwkomer
Ik heb onlangs een module JV-2080 van Roland gekocht. Heb inmiddels een aantal expansionboards ingebouwd en werk met Cubase 5.01. Bestaat er software voor patchfinding om geluiden vanuit de computer via cubase te selecteren van de JV-2080 met expansionboards zonder dat je in de afzonderlijke tracks de geluiden moet benoemen/programmeren met allerlei kenmerken? Een programma dus dat selectie van het gewenste geluid van de module/expansionboard via aanklikken in een lijst via cubase mogelijk maakt? Wie weet raad?

screenshot

screenshot

screenshot :mexico:

Attachments

• naamloos.jpg
    naamloos.jpg
    110,2 KB · Bekeken: 79
software patchfinding Jv2080-Cubase

software patchfinding Jv2080-Cubase

Beste mensen, allereerst bedankt voor de snelle reacties. Vooral met de tweede reactie van het lid uitAmsterdam ben ik even onder de pannen geweest. Bij die reactie heb ik de volgende vragen/opmerkingen.

Het 1e document/site/link (11 bladzijden uitgeprint) gaat volgens mij louter en alleen over de XV-5080 en bevat volgens mij niet het antwoord op de vraag voor de JV2080? Ik kan het mis hebben?

Het 2e aanbevolen document/site/link (38 bladzijden uitgeprinnt) is erg handig om te hebben en legt als ik het goed begrijp uit:
- dat de JV2080 behoort tot de zogenaamde 6A-family (bladzijde 4)
- wat SysEx is (bladzijde 25, 1e alinea), daar moet het antwoord op mijn thread-vraag blijkbaar mee te maken hebben?
- hoe SysEx messages verstuurd kunnen worden voor/aan een JV of XP- Synth, waaronder dus ook de JV2080 (blz. 26 1e alinea ) en dat als je geen interesse hebt in details en je alleen SysEx wilt gebruiken, je gebruik kunt maken van zogenaamde Patch editors en Librarians, die dan het werk voor je doen: men verwijst voor deze programma's vervolgens naar paragraaf 5. 4 op bladzijde 31;
- Op bladzijde 31 moet dus onder de titel "What patch editors / Librarians are available?" het antwoord op mij thread- vraag staan. Daar staan maar liefst 10 programma's voor de synths van de zogenaamde 6A-family opgesomd. Weet iemand welke de beste is? Wat de aanduidingen "platform" in dat overzichtje van patch editors / librarians betekent weet ik niet. Betekent dit zoiets als minimale systeem vereisten? Werken ze ook met/op XP? (Voor de goede orde: nu werk ik nog met Cubase Vst 5.01 op mijn oude computer pentium 3 onder millennium, maar ik heb een Pentium 4 gekocht omdat die pentium 3 te zwak was met name voor samles en softsynths, waarop ik binnenkort mijn muziek programma's en overige spullen (cubase VST 5.01, Ego-sys waveterminal 2496 , matrox dual head, usb midiman, audiobuddy midiman en diverse (vst) softsynths wil zetten/aansluiten). Welk programma (patch editor-librarian is het beste om de onlangs aangeschafte JV 2080 aan te sturen als ik wil werken vanuit cubase Vst 5.01.? Wie weet de beste oplossing? En wat kost zoiets?

Het derde document/site/link werkte niet?

Het vierde document/site/link (1 bladzijde) verwijst naar "deepsound" en heeft het over "Cubase VST 5 Patch Name Script for JV-2080 and SR-JV Expansion). Daarop heeft ook het screenvoorbeeldje van cubase van het lid uit amsterdam betrekking. Het komt daar uit. De tekst op de site wekt de indruk dat de daar bedoelde patch editor/librarian van deepsound alleen voor de patches/geluiden van de JV 2080 zelf en voor slechts 6 specifiek genoemde wave-expasinboards ( namelijk: Vocal; Techno; Vintage Synth; Orchestral 1; Hip Hop en Experience) werken? Is dat juist of werkt het inmiddels voor alle 19 expansionboards van de SR-JV serie? Wie weet het? Wat ik ook niet begrijp is dat op het screenprintje van het cubase plaatje dat het lid uitAmsterdam op de forumsite heeft gezet en dat ook op de deepsound-site is te vinden elk expansionbord telkens 2 maal genoemd staat met 1 en 2 (vocal 1, Vocal 2, Synth 1, Synth 2 etc.) Misschien dat dat met de soort patches te maken heeft die je dan wil aansturen?

Reageer a.u.b.

Back