Virus C, wat is de richtprijs er nu eigenlijk van ?

BelgianGuru

Ingeburgerd
In de drie winkels waar ik nu ben gaan zien is er een prijsverschil van €200 (!!) voor de Virus C rack versie. Ik zou nu best wel graag weten wat de prijs er nu eigenlijk voor is ? En hebben die dingen veel last van glitches/garantie foutjes of niet ? Zou ik hem eventueel tweedehands kopen ? Wat is de richtprijs dan ?

Ik heb het beestje getest en het is gewoon wat ik zoek, ik d8 dat het meer supersaw mania gericht ging zijn, maar blijkbaar niet ?

Zou de prijs maybe nog wat extra dalen met die nieuwe Virus die er aan ligt te komen ?

Als je een andere rack synth vergelijkbaar vindt met de virus c rack, en die is beetje goedkoper, laat dat dan ook weten, dan kan ik ze even vergelijken !

Thanks !

Je hebt 3 soorten - de Rack XL, wat een 1U hoge 19" is, de Desktop C (die hetzelfde aantal knoppen als de Keys heeft) en de Keys C (KC). De eerste is lang niet zo populair ook al kan 'ie hetzelfde.

Voor de Desktop C heb ik hier op Synthforum zelf al prijzen van rond de 950 gezien. Voor de Keys versie ben je beduidend meer kwijt. Die van mezelf had ik al voor 1200. Toen de TI werd geintroduceerd zijn er hier op 't forum een hele hoop te koop gezet (op een moment wel een stuk of 6 tegelijk!).

Met het laatste OS hier heb ik zelf nog nooit problemen gehad. Access lost de problemen ook erg snel op, volgens mij zijn ze niet zo dol op een Waldorf-imago (daar bleven bugs nog wat langer hangen, vooral bij de mensen met een XT is de mono click bug berucht).

Superzagen? Daar moet je de soundsets van Manuel Schleiss voor hebben, die zaagt er wel wat op los ;).

Die virussen zijn hardstikke stevig, als je gewoon test of alle knoppen werken, lijkt me het geen probleem een 2ehandsje te kopen. Bugs ben ik zelf nooit tegengekomen, je moet uiteraard wel het laatste os installeren, maar er zullen ook wel niet veel virussen in omloop zijn waar dat nog niet op staat denk ik. Als je geluk hebt kan je er misschien nog wel één voor 1000 euro krijgen. Maar het grote dumpfestijn is volgens mij even over nu, zal wel weer komen als de ti in de winkel ligt.

Ok, in plaatselijke winkel is er zo'n desktop versie (heb geen keys nodig) voor 1000 euro, is dat een goede prijs ? We gaan er vanuit dat het dus in goede staat is (ik ga em zowieso toch testen).

En je begreep me verkeerd, ik d8 dat virus enkel voor supersaw mania werd gebruikt, en het laatste dat ik in men tracks ga gebruiken is een supersaw thingy, maar dus door die test bleek dat virusje meer dan een supersaw bakje is ! :)

Voor een die in een winkel staat is dat best netjes... maar wat is de staat van 't beestje?

Back