midex8 sysex editor probleem

mike nolan

Stamgast
ik wordt er helemaal moedeloos van, na veelvuldig pielen en proberen vraag ik het maar even:

ik ben sinds kort in het gelukkige bezit van een Kurzweil K2000RS. En deze wil ik voor het gebruiksgemak via een
editor kunnen idd. editen. Nu heb ik o.a. ook een Dx7 en een an1x, voor beide machine heb ik respectievelijk dx7 editor, en an1xedit. Deze werken perfect!

Na een beetje rondgegoogled te hebben kwam ik voor de K2000R niet echt op een goeide editor uit. Dus ben ik het
wat breder gaan zoeken en kwam al vlug uit bij niet specifiek voor de K2000R geschreven editors, zoals Soundquest's midiquest, en Sounddiver en nog enkele andere meer obscure progs.

Ik dacht bij Midiquest het helemaal gevonden te hebben, 1 prog voor al mijn midi synth's, EUREKA!!!!

De blijschap was van korte duur.
Het probleem is dat ik met beide programma's het gewoon NIET voor elkaar krijg om iets aan te sturen. Of ze lopen vast, of reageren gewoon niet (en ja het staat echt allemaal goed ingsteld) . Zover als ik het begrijpt werken deze programma's via het sysex protecol. Nu maak ik gebruik van een Midex8 en na even googlen werdt mijn humeur er niet beter op. Nu schijnt de midex8 een sysex probleempje te hebben. fijn!

zie bijvoorbeeld:

http://earthvegaconnection.com/evc/products/miditest/#sysex

op het cubase.net forum kwam ik echter verdacht weinig tegen over het hele sysex verhaal,
alleen maar heel recente posts (hmmmm erg verdacht)

Het rare is dus dat editors zoals dx7 editor en an1xedit het wel gewoon doen.

Zou iemand me kunnen helpen, ik zoek dus of een goeie K2000R editor, of een manier om midiquest aan de gang te krijgen via een midex8.

tnx!

niemand?

ik gebruik al tijden een Midex8 en heb nog NOOIT problemen gehad met SysEx.

Ik verstuur vaak nog meer Sysex dan noten tijdens het ontwikkelen & testen van programma's

your mlieage may vary natuurlijk maar ik gok dat er iets anders aan het handje is.Gebruik je XP of een oudere versie?

Als je zegt dat je op het steinberg forum niks vindt over de midex8 en sysex problemen dan heb je ofwel niet goed gekeken ofwel zijn er daar threads verwijderd. Daar lopen nl. al JAREN threads over, en Steinberg is ze blijven negeren tot op een zeker punt. Weet niet of er uiteindelijk een oplossing gekomen is, maar ik zou zeggen ga nog is terug kijken en stel desnoods je vraag daar.

Origineel geplaatst door Nerve
Als je zegt dat je op het steinberg forum niks vindt over de midex8 en sysex problemen dan heb je ofwel niet goed gekeken ofwel zijn er daar threads verwijderd. Daar lopen nl. al JAREN threads over, en Steinberg is ze blijven negeren

krijg er 44 gevonden, allemaal vanaf januari dit jaar. Dus dan hebben ze de rest verwijderd. Ook slim.

Ik gebruik windows XP

Yup,

ben zelf gaan kijken en ze hebben inderdaad een grote cleanup gehouden, dat scheelt weer 1000 gigantische flamethreads aan het adres van Steinberg. Er staan er nog wel enkele betreffende het probleem. Ik zou zeggen post je vraag daar, maar ik geef je weinig goede hoop op een goed antwoord. De combinatie SX/Midex/Sysex blijkt al jaren een grote stinkende riool te zijn. Heeft te maken met het verbeterde timing algoritme dat de datastream in vaste kleine bokjes kapt.

Hier precies ook dat probleem
Steinberg zijn een stelletje naaiers ,altijd al geweest.
Zelfs dat ltb zit niet geintregeerd in cubase.(wat ik vernomen had)
Waar ze toen zo hard over riepen,midex ltb en logic amt.

Heb vroeger cubase gehad op atari en op mac,alles legaal,en support??? nooit!
Je koopt en je moet het maar uitzoeken.
Geen wonder dat er uberhaubt cracks bestaan.

Charley steinberg moet eens achter zijn oren gaan krabben.

Ik gebruik de Midex8 en Sounddiver in een Windows XP omgeving om mijn hardware synths te editen, een Virus KC, een Novation Nova en een Roland D-50. Dit gaat prima. Ik heb Sounddiver altijd naast Cubase SX 3.0 draaien en geen enkel probleem. In het verleden heb ik ook met MidiQuest gewerkt, maar was daar minder enthousiast over. Vaak "freezen" van MidiQuest zonder aanwijsbare redenen.

Back